تحول در آموزش و پرورش جزو برنامههای اولویتدار در استان مرکزی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تحول در آموزش و پرورش جزو برنامههای اولویتدار در استان مرکزی است. |
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمدرضا نوازنی عصر امروز در آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده حوزههای فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت روز دانشآموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: توجه استاندار مرکزی و آموزش و پرورش به دانشآموزان توجه قابل ویژهای است، تحول در آموزش و پرورش جزو مبانی اعتقادی استاندار مرکزی است و با این دیدگاه پای کار آموزش و پرورش بودند و این مهم در رفتار وی قابل رویت است. نگاه استان به آموزش و پرورش جزو مبانی زیر بنایی است و هدف ما در آموزش و پرورش رشد دانشآموزان تمام کشور است.
وی افزود: امروز وظیفه دانشآموزان این است که کار جهادی کنند، کار جهادی دانشآموزان این است که در زمینه علم حرف نخست را بزنند، ثمره سالها آموزش مجازی در امتحانات نهایی امسال دیده شد و بیانگر این است که وضعیت علمی استان مرکزی خوب نیست، هر چند نسبت به استانهای دیگر وضعیت بدی وجود نداشته است و رتبه نهم به استان اختصاص داشت، اما دانش آموزان باید با همت مظاعف در راستای ارتقای رتبه علمی استان تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: دانشآموزن باید یک جهاد علمی مستمری داشته باشند و آموزش و پرورش نیز باید در حوزه اخلاق و تربیت ورود داشته باشد، امید فردای بسیار نزدیک این مملکت دانشآموزان هستند و مسئولان آینده مملکت دانشآموزان خواهند بود، بنابراین اگر دانشآموزان امروز پایه قوی داشته باشند مدیران و سیاستمداران آینده خوبی خواهند شد و فردای خوبی برای مملکت رقم میخورد.
نوازنی با اشاره به مظلومیت حماس بیان کرد: امروز مظلومیت مردم غزه را که مشاهده میکنیم به مظلومیت واقعی آنها پی میبریم، مسجد القصی نخستین قبله مسلمانان بوده است به طوری که در ابتدا جمعیت یهودی ساکن در فلسطین تنها 7 درصد جمعیت فلسطین بود و 93 درصد جمعیت آنها از مسلمانان و مسیحیها تشکیل شده بود، اما انگلیس قیومیت مردم فلسطین را برعهده گرفت و 6.6 درصد زمینهای فلسطینیها را ساکن شدند و با این درصد کم از مالکیت؛ حق حاکمیت را در دست گرفتند و جنایتهای بسیاری را علیه مسلمانان فلسطین به کار گرفتند اما امروز جمهوری اسلامی پرچم دفاع از مردم مظلوم را در دست گرفتند و حمایت خود را آنها اعلام میکنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم تاریخ ایران 13 آبان ماه است که سه اتفاق مهم در این روز رخ داده است که مهمترین اتفاق این روز کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده است و امروز دانش آموزان و آحاد مردم با الگو قرار دادن بزرگانی چون امام راحل و اقدامات دانش آموزان در سیزدهم آبان ماه در خیابانها حضور پیدا کردند تا اقتدار این مملکت را به رخ جهانیان بکشند.
تصور کارکنان آموزش و پرورش از نخبه صرف مسائل درسی است
جعفری، نماینده دانشآموزی استان مرکزی نیز در این آیین با اشاره به مشکلات حوزه دانشآموزی، اظهار داشت: نظام آموزشی جمهوری اسلامی اشکالاتی دارد که دانشآموزان باید در این نشستها مطالبات خود را اعلام کنند و این نشست امروز فراهم شده است. با توجه به اینکه دغدغه معلمان و مدیران باید ایجاد یک جامعه دینی و عادلانه باشد، اما بخش عظیمی از کارکنان آموزش و پرورش دغدغه دین را ندارند و این اشکال بزرگی است که تاثیرات بسیاری در سبک زندگی دانشآموزان میگذارد.
وی افزود: تصور کارکنان آموزش و پرورش از نخبه صرف مسائل درسی است، اما هیچ گاه به مهارتهای دانشآموزان توجه نمیشود، همچنین نظام آموزشی امروز به دانشآموز ساکت مودب میگوید و دانشآموز فعال و کوشا نیز از این مهم مستثنی است.
دانشآموز اراکی بیان کرد: اقدامات پرورشی و فرهنگی در مدارس کم است و اقدامات فرهنگی تنها در مسابقات قرآنی خلاصه شده که تنها مربوط به قشر خاصی از دانشآموزان است، همچنین بلاتکلیفی کنکور یکی از دغدغههای دانشآموزان است و دانشآموزان از آینده و کنکور خود اطلاعی ندارند.
وی عنوان کرد: دغدغه اصلی دانشآموزان فضای مجازی است و آموزش و پرورش برنامه دقیقی برای کنترل فضای مجازی ندارد.
عدالت آموزشی یکی از مشکلات حوزه دانش آموزی است
امیر مهدی عظیمی، از دیگر دانش آموزان عضو شورای دانش آموزی اراک نیز در این آیین، اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از مشکلات حوزه دانشآموزی است که سالهای سال مغفول باقی مانده است، عدم وجود امکانات کافی در سطح مدارس و عدم امکانات ورزشی از دیگر مشکلات این حوزه است.
وی افزود: امروز نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر کشت گلخانهای بنا شده است و نمیتوانیم استعدادها را شکوفا کنیم.
برای بانوان در سطح شهر امکانات مناسبی وجود ندارد
زینب سلیمی، عضو قرارگاه شهری انجمنهای دانشآموزی اراک نیز اظهار داشت: کادر مدرسه و معلمان وظیفه تربیت بچهها را میداند، اما آنها آن طور که باید و شاید قواعد پوششی را رعایت نمیکنند، مشکلات شهری از دیگر مشکلات است و برای بانوان در سطح شهر امکانات مناسبی وجود ندارد.
وی افزود: رسیدگی به پوشاک بانوان از دیگر مشکلات حوزه بانوان است به طوری که برای بانوان قواعد خاصی در زمینه پوشاک وجود ندارد و نیاز است این مسائل مورد توجه مسئولان واقع شود.
اردوهای راهیان پیشرفت یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین است
سید جوادحسینی، از دیگر دانشآموزان اراکی نیز اظهار داشت: اردوهای راهیان پیشرفت یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین است، اما موانعهایی در این زمینه وجود دارد که از تحقق این امر جلوگیری میکند.
وی افزود: در اردوهای راهیان پیشرفت باید به مسئله تربیت راویان صنعتی نیز توجه شود و پیشرفتهای صنعتی استان در زمینه صنعتی توسط روایان ارائه شود.
دانش آموز اراکی بیان کرد: گرایش بیرویه به سمت رشتههای نظری از دیگر مشکلات است، استان مرکزی صنعتی است از این رو نیاز به نیروی فنی در استان وجود دارد که باید این مهم مد نظر صنایع قرار گیرد و از بین دانش آموزان استعدادیابی داشته باشند.
به گزارش تسنیم، نشست جمعی از دانشآموزان برگزیده حوزه فرهنگی و اجتماعی با حضور استاندار مرکزی در محل سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، در این نشست دانش آموزان مسائل و مشکلات حوزه دانش آموزی را از جمله توجه به مسئله عفاف و حجاب، کمبود معلم، کمبود فضای فرهنگی، نامناسب بودن تجیهزات مدارس و غیره را بیان کردند و خواستار چاره جویی نسبت به مشکلات و مسائل بودند.
انتهای پیام/711/
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
منبع | خبرگزاری تسنیم |