Get News Fast

وام دوباره صندوق توسعه به راه‌آهن چابهار/ فعالسازی تهاتر نفتی برای خط ریلی چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: می‌توانستیم اعتبارات مورد نیاز (۴٨٠ میلیون یورو) را از محل تهاتر نفت تامین کنیم اما این روند طولانی شد و برای تامین این رقم به سراغ صندوق توسعه ملی رفتیم.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌‍وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت تامین مالی ساخت راه‌آهن خاش- چابهار اظهار داشت: برای اتمام راه آهن زاهدان-چابهار و قطعه اتصال خاش تا چابهار به ۴٨٠ میلیون یورو درخواست کرده‌ایم. 

وی با اشاره به استفاده از روش تهاتر نفت برای تامین مالی این پروژه گفت: می‌توانستیم اعتبارات مورد نیاز (۴٨٠ میلیون یورو) را از محل تهاتر نفت تامین کنیم اما این روند طولانی شد و برای تامین این رقم به سراغ صندوق توسعه ملی رفتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه همکاری صندوق توسعه ملی در این پروژه که به شکل سرمایه‌گذاری خواهد بود یا سپرده‌گذاری یا ارایه تسهیلات ادامه داد: در گذشته ٣٠٠ میلیون یورو از محل صندوق توسعه برای این پروژه در قطعه زاهدان تا خاش تامین شده و درخواست ما از صندوق این بود که ٢٠٠ میلیون یورو دیگری ارایه دهند تا تهاتر نفتی برای پروژه قابل اجرا شود. قرار بر این است که صندوق این رقم در قالب تسهیلات به این پروژه تزریق کند البته در این باره فعلا مذاکرات در حال انجام است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی این رقم را به صورت ارزی به بانک مرکزی تحویل می‌دهد و بانک مرکزی معادل ریالی آن را به نرخ نیمایی در اختیار شرکت ساخت قرار می‌دهد.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن خاش- چابهار اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این قطعه ۶٧ درصد و زیرسازی آن بالای ٨٢ درصد است.

به گزارش ایلنا، قطعه زاهدان – خاش به طول١۵۴ کیلومتر  از پروژه راه آهن زاهدان- چابهار سال گذشته افتتاح شد .

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری ایلنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا