Get News Fast

 

۴ درصد از ورود دانش‌آموزان به شاخه‌های نظری کاهش یافت

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری ۴ درصد از ورود دانش‌آموزان به شاخه‌های نظری کاهش یافت و شاهد افزایش ثبت‌نام و استقبال دانش‌آموزان در حوزه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بودیم.

امیر تجلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش 2 برنامه در زمینه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تدوین کرده است اظهار داشت: برنامه اول در زمینه پیشگیری شامل ایجاد فضاهای شادابی و نشاط در مدارس، تحرک و فعالیت‌های پرورشی و آموزش‌های مهارت‌های خود مراقبتی مانند کنترل هیجان و خشم است.

وی با اشاره به پیشگیری سطح 2 گفت: در این زمینه غربالگری دانش‌آموزان در سامانه نماد انجام می‌شود و دانش‌آموزانی که نیازمند ارائه خدمات راهنمایی مشاوره تشخیص داده شوند از طریق مشاوران در مدارس و دیگر مراکز مشاوره‌ای آموزش و پرورش خدمات لازم دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به مدارس زیرپوشش طرح نماد پرداخت و بیان کرد: امسال 6 پایه تحصیلی تمام مدارس در حوزه غربالگری در ارائه خدمات راهنمایی مشاوره فعالیت می‌شود.

تجلی‌نیا ادامه داد: در مقطع ابتدایی پایه‌های دوم، سوم و پنجم، مقطع متوسطه اول پایه‌های هفتم و هشتم و متوسطه دوم پایه دهم مورد غربالگری قرار می‌گیرند و دانش‌آموزی که نیازمند دریافت خدمات راهنمایی مشاوره‌ای هستند پس از دریافت این خدمات، تحت پوشش فعالیت‌های درمانی، خدمات غذایی و یا حمایتی در قالب طرح نماد قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در مدارس تولید نمی‌‌شود تصریح کرد: در بیرون این آسیب‌ها تولید می‌شود ولی محل بروز و ظهور این آسیب‌ها مدارس است.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست بار مراقبت‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی بر دوش بکشد اضافه کرد: در این راستا در برنامه نماد شرکایی در 14 دستگاه مانند وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر مجموعه‌ها است که خدمات لازم بر اساس سند ملی ائتلاف نظام مراقبتی به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

تجلی‌نیا، آثار برنامه نماد در جامعه دانش‌آموزی را برشمرد و با اشاره به اینکه ویروس کرونا بر روان افراد جامعه و دانش‌آموزان اثرگذار بوده است خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در کل جهان، مشکلات حوزه روانشناختی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی سراسر جهان افزایش یافته است.

وی فعالیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اقدامات خوبی بر مبنای آسیب‌شناسی در سال تحصیلی گذشته انجام شده و بر اساسی نتایج ارزیابی بین 190 هزار دانش‌آموز نشان می‌دهد که این دانش‌آموزان از فعالیت هدایت تحصیلی راضی هستند.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آنچه در شان توسعه و آینده کشور است باید به سمت هدایت تحصیلی فرایندی حرکت کرد.

تجلی‌نیا با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تغییرات زیادی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ندارد گفت: با توجه به اینکه سال تحصیلی گذشته تغییراتی در هدایت‌های تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد و یک کارگروه برای فرایندی کردن هدایت تحصیلی تشکیل شده است.

وی از کاهش تعداد دانش‌آموزان شاخه نظری خبر داد و اضافه کرد: امسال هدف‌گذاری برای کاهش تحصیل دانش‌آموزان در شاخه نظری و جهت‌دهی به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای بود که در این راستا موفق عمل شد و 4 درصد از ورود دانش‌آموزان به شاخه‌های نظری کاهش یافت و شاهد افزایش ثبت‌نام و استقبال دانش‌آموزان در حوزه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بودیم.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های تجربی و انسانی بر اساس هدف‌گذاری کاهش و در رشته ریاضی افزایش یافت و در مجموع درصد کمتری دانش‌آموزان وارد شاخه‌های نظری شدند و جهت‌دهی به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزایش داشته است.

انتهای پیام/190/.

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا