Get News Fast

۲۰ مرکز جامع سنجش دانش‌آموزان با نیاز ویژه در کردستان فعال شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از فعالیت ۲۰ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان خبر داد.

اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، طالب محمدی صبح امروز در نشست آموزشی کیفیت‌بخشی مراکز جامع استثنایی استان که با حضور مدیران این مراکز در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، از فعالیت 20 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی در استان خبر داد و اظهار داشت: در گذشته 28 مرکز اختلالات یادگیری بودند که 21 مرکز دولتی و 7 مرکز غیردولتی بودند.

وی افزود: در تغییر ساختار این مراکز به مراکز جامع، چون از این به بعد پایگاه اجرای برنامه ملی سنجش هم خواهند بود دیگر مراکز خصوصی با این عنوان نخواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی- تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز به‌عنوان مرکز پایش تخصصی آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه رمز خلقت در تعلیم و تربیت است، افزود: تربیت با این اهمیت و معنا در دست مربیان تعلیم و تربیت است. اصل در آموزش وپرورش کشف کردنی است، نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم و تربیت، مدارا کردن و فراهم کردن زمینه‌های مناسب است.

محمدی، آموزش وپرورش را جزو حقوق حقه انسان‌ها برشمرد و تصریح کرد: آموزش وپرورش وظیفه دارد زمینه‌ای را فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهره‌مند شوند.

وی، پاشنه آشیل مدیریت آموزشی را عدم ارتقای کیفیت آموزشی و کیفی نبودن فعالیت‌ها عنوان کرد و با ارائه تعریفی از کیفیت آموزشی بیان داشت: کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص باشد. میزان تطابق وضعیت موجود با استانداردهای از قبل تعیین شده، رسالت، اهداف و انتظارات مبین کیفیت است.

وی کیفیت را تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات دانست و اظهار کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید و حدی قابل پیش‌بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی به‌عنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامه‌ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالا دستی بویژه در نظام‌های آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران ذکر کرد و یادآور شد: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور است، چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.

انتهای پیام/486/

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا