Get News Fast

 

پایان حفاری تونل متروی ‌اسلامشهر/ وعده بهره‌برداری تا پایان ۱۴۰۴

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفت: تاکنون برای حفاری تونل مترو در حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، رضا قاسمی با اعلام خبر پایان حفاری تونل مترو فرا شهرستانی اسلامشهر در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون برای حفاری تونل مترو در حدود 1300 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری اسلامشهر و 200 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 100 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل عملیات عمرانی و اجرای عملیات روسازی و ریل گذاری و همچنین نصب تجهیزات و برق مکانیکی خط مترو هم به همین میزان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه در دهه 70 طرح مطالعاتی امتداد خطوط شبکه متروی تهران به شهرهای اقماری دیده شده بود، تأکید کرد: این مطالعات دوباره در اوایل دهه80 در جلسه شورای‌عالی ترافیک مطرح شد که در آنجا پیشنهاد کردند تا برای شهرهای اقماری مطالعات جدیدی انجام شود و اواخر دهه80 مطالعات مربوط به این بازنگری صورت گرفت که براساس آن مشخص شد روزانه از کریدور اسلامشهر 120هزار نفر در هرجهت به تهران رفت‌وآمد می‌کنند که با راه‌اندازی سیستم ریلی، در هر جهت تا 80هزار نفر در روز می‌توانند از مترو استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: این مطالعات در قالب امتداد خط 3 متروی تهران با 6ایستگاه در سال 1389 به‌تصویب شورای‌عالی ترافیک رسید که بعدها با تغییراتی که در آن ایجاد شد، به 5ایستگاه کاهش پیدا کرد.

وی طول خط مترو از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز را حدود 10 و نیم کیلومتر عنوان کرد و گفت: حفاری تونل در 2بخش اجرا می‌شود؛ قطعه اول از ایستگاه آزادگان تا بزرگراه آزادگان به طول تقریبی 900متر است که به‌صورت دستی حفاری می‌شود و تاکنون بیش از 95درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا دی‌ماه اجرای این بخش تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر تأکید کرد: قطعه دوم نیز که به‌صورت مکانیزه حفاری می‌شود در حدود 9.5کیلومتر طول پیشرفت فیزیکی 97درصدی دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا قبل از پایان‌ماه جاری و در روز 28آبان‌ماه مصادف با میلاد باسعادت حضرت زینب(س) قطعه دوم تونلی یعنی بخش حفاری مکانیزه تکمیل شده و به میدان نماز می‌رسد.

قاسمی در ادامه به پیشرفت 50 درصدی ساخت ایستگاه مترو میدان نماز هم اشاره و بیان کرد: ساخت ایستگاه میدان نماز به‌عنوان ایستگاه مهم ما تا پایان سال1403 به‌اتمام می‌رسد. عملیات عمرانی نیز تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود و فقط مرحله نصب تجهیزات برقی و مکانیکی و همچنین اجرای روسازی خط باقی می‌ماند که پیگیری‌های لازم مربوط به آن درحال انجام است.

وی عمده مسئله تکمیل و راه‌اندازی مترو اسلامشهر را تامین اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا از روش‌های مختلف ازجمله فاینانس و انتشار اوراق مشارکت منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم، برآورد ما این است که با تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز، تا سال 1404 بتوانیم از میدان نماز تا ایستگاه آزادگان در خط3 متروی تهران مسافرگیری کنیم. 

اسلامشهر مرکزی برای پردازش پسماندهای ساختمانی ندارد

گفتنی است با راه‌اندازی متروی اسلامشهر به‌عنوان یک پروژه فاخر ملی شاهد کاهش تردد خودروها به‌سمت تهران خواهیم بود که آثار و نتایجی چون کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث رانندگی، کاهش مدت زمان سفر، صرفه‌جویی در هزینه های حمل‌ونقل و… را به‌دنبال خواهد داشت. 

انتهای پیام/

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا