Get News Fast

 

واکنش شرکت رجا به اظهارات مدیرعامل راه‌آهن

درحالی مدیرعامل راه‌آهن از پرداخت یارانه ده‌ها میلیارد تومان بابت قطارهای حومه ای به شرکت رجا خبر داده که مدیرعامل این شرکت، گفت:یارانه پرداختی با بهای تمام شده بلیت قطارهای حومه ای تناسب ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اخیرا با بیان این‌که “بابت قطارهای حومه‌ای سالانه چند ده میلیارد تومان به شرکت رجا پرداخت می‌کنیم”، افزود: نرخ بلیت قطار تهران ـ پیشوا و ورامین کمتر از 5 هزار تومان است، یا قطار گرمسار حدود 10 هزار تومان، باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند کارشان را انجام بدهند و اقتصادشان تا حدی بچرخد و کمتر زیان کنند.

وی با ابراز این‌که زیان بخش خصوصی را راه‌آهن تحمل می‌کند و عملاً راه‌آهن زیان خواهد کرد، گفت:‌ انتظار است سازمان برنامه و بودجه زیان بخش مسافری ـ ریلی ـ را پرداخت کند تا مسافر از جاده به ریل بیاید.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا در واکنش به این اظهارات از عدم تناسب یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای با بهای تمام شده این قطارها خبر داد و با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و قابل بررسی در خصوص قطارهای حومه‌ای این شرکت، نرخ بلیت این قطارهاست، گفت: در حال حاضر به‌طور مثال بلیت قطار تهران به پیشوا با قیمت 40 هزار ریال به فروش می‌رسد، در حالی‌که بهای تمام‌شده این بلیت برای شرکت رجا حداقل 650 هزار ریال است؛ به عبارت دیگر هزینه‌ای که بابت فروش بلیت این قطار از مسافر دریافت می‌شود، تنها حدود 6 درصد بهای تمام شده این بلیت را پوشش می‌دهد.

ناصر بختیاری با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل راه‌آهن در خصوص پرداخت چند ده میلیارد تومان یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای به شرکت رجا افزود: شرکت راه‌آهن اول شهریور 1402 طی نامه‌ای، یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای، مورد تصویب هیأت مدیره آن شرکت را برای سال‌های 1399 تا 1401 مبلغ 2.160 میلیارد ریال محاسبه کرده است و در حساب فی‌مابین منظور کرده که نسبت به بهای تمام شده ناچیز است.

به گفته وی، شرکت رجا مطالبات دیگری را از محل ارائه خدمات تکلیفی و برخی موارد دیگر دارد که در این محاسبات لحاظ نشده است.

وی یادآور شد: قطعاً مدیرعامل شرکت راه‌آهن و سایر مسئولان به هیچ وجه راضی نخواهند بود تا شرکت رجا از حقوق بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای قطارهای حومه‌ای که جزو تکالیف مصرح قانونی راه‌آهن است هزینه کند، لذا توجه به این نوع خدمات‌دهی و پرداخت هزینه واقعی آن از سوی راه آهن به رجا جزو وظایف آن شرکت به عنوان متولی در ارائه خدمات با قطارهای محلی و حومه‌ای است.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا