سوخت تحویلی بیش از ۳ تا ۴ درصد مازوت دارد
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: استاندارد ملی ابلاغ شده برای مازوت زیر ۰.۸ است ولی در حال حاضر سوخت دریافتی بالای سه تا چهار درصد مازوت دارد. |
ناصر اسکندری معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در گفتوگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال جاری تقریباً تمامی نیروگاهها افزایش راندمان داشتهاند گفت: امسال تقریباً تمامی نیروگاههای افزایش راندمان داشته برای افزایش راندمان تقریباً همه نیروگاه تکلیفی برای آنها تعیین شده است که باید به مقدار معینی افزایش راندمان داشته باشند و به این شکل نیست که نیروگاههای فرسوده بتوانند با همان شرایط به فعالیت خود ادامه دهند.
وی ادامه: نحوه بهره برداری، رفع محدودیتها و ارتقای نیروگاهها در افزایش راندمان تأثیر گذار بوده و به همین دلیل تکلیف شده تا نیروگاهها افزایش راندمان داشته باشند.
اسکندری با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه به صورت مستقیم با آلودگی هوا مرتبط نیست و به استاندارد بودن سوخت تحویلی مربوط است، گفت: در صورتی که نیروگاهها سوخت استانداری تحویل بگیرند، آلودگی هوا هم وجود ندارد اما زمانیکه سوخت سوخت استاندارد نیست و دارای مازوت بیشتری است منجر به آلودگی هوا میشود.
معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که مازوت مصرفی نیروگاهها چند درصد با سطح استاندارد تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: استاندارد ملی ابلاغ شده برای سوخت با مازوت زیر ۰.۸ است در حالی که سوخت تحویلی به نیروگاهها بیش از سه تا چهار درصد مازوت دارد.
اسکندری خاطر نشان کرد: استفاده از سوخت مایع متناسب با تحویل گاز است اگر گاز طبق روال تحویل داده شود نیازی به سوخت مایع پیدا نمیکنیم ولی پیش بینی میشود از دو الی سه هفته آینده استفاده از سوخت مایع آغاز شود.
وی در پاسخ به این سوال که استفاده از مازوت به چه میزان باعث آسیب دیدن نیروگاههای کشور میشود، گفت: استفاده از مازوت هزینههای تعمیراتی را افزایش میدهد و سرعت خروج نیروگاهها را بالا میبرد و قطعاً باعث آسیب به نیروگاههای کشور میشود بنابر ین تلاش میکنیم از حداقل مازوت استفاده کنیم.
منبع | خبرگزاری مهر |
|