Get News Fast

تهدید جدید برای خودروسازان خارجی

در حالی که سازندگان خودروهای برقی در چین جنگ قیمتی شدیدی را برای حمایت از کاهش تقاضا به راه می‌اندازند، برندهای چینی با ترکیب هیبریدی قوی به عنوان برنده ظاهر می‌شوند و مصرف‌کنندگان را با وسایل نقلیه با برد طولانی که می‌توانند قیمت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشند، جذب می‌کنند.

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، این روند نوظهور ممکن است نور امیدی را برای خودروسازان جهانی مانند تویوتا و هوندا فراهم کند که راهبردهای برقی «چند وجهی» را دنبال می‌کنند زیرا فروش خودروهای الکتریکی در اروپا و ایالات متحده سرعت خود را از دست می‌دهد که تا حدی به دلیل هزینه‌های بالای تامین مالی خودرو است.

یک سوم کل فروش خودروهای تویوتا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان، در حال حاضر هیبریدی هستند و این شرکت افزایش ۳۴ درصدی فروش خودروهای هیبریدی را در شش ماه منتهی به پایان سپتامبر گزارش داد که از رشد ۹ درصدی درآمد کلی پیشی گرفت.

کارشناسان هشدار می‌دهند که برندهای خارجی اکنون با تهدید فزاینده‌ای از سوی رقبای چینی روبرو هستند که بازار هیبریدی داخلی را به دست گرفته‌اند و با قدرت خود به عنوان کم‌هزینه‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان پس از سرمایه‌گذاری سنگین در زنجیره‌های تامین، جسور شده‌اند.

در چین، برخی از هیبریدی‌ها می‌توانند تا ۲۳ درصد ارزان‌تر از خودروهای برقی باشند. تحلیلگران اظهار کردند که این مزیت قیمتی، مصرف‌کنندگان چینی را به سمت مدل‌های هیبریدی سوق می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در چین که تویوتا همچنان با چهار مدل پرفروش در آن تسلط دارد، ۱۵ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی ۱۱ درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالش‌های بالقوه پیش روی خودروسازان خارجی است.

انتهای پیام

 

منبع خبرگزاری ایسنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا