ارزشیابی امتحانات نهایی مبتنی بر واقعیت باشد
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافته و مدیران مدارس بایستی ارزشیابی های امتحانات نوبت اول و ارزشیابی نهایی را به گونه ای انجام دهند که مبتنی بر واقعیت ها باشد. |
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن زارعی در ارتباط تصویری که با همایش تجلیل از مدیران مدارس برتر استان هرمزگان داشت عنوان کرد: نباید کاری کرد که مسیر ارزشیابی ها به انحراف کشیده شود و موجب نارضایتی والدین شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافته و مدیران مدارس بایستی ارزشیابی های امتحانات نوبت اول و ارزشیابی نهایی را به گونه ای انجام دهند که مبتنی بر واقعیت ها باشد.
وی همچنین از انجام آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: باید از میزان استرس دانش آموزان کاسته شود. نباید دانش آموزان را از آزمون نهایی ترساند و اگر گفته شود که آزمون بسیار سخت است قطعا عملکرد دانش آموزان ضعیف خواهد شد. باید به دانش آموزان قوت قلب داد و اعلام شود که آزمون نهایی نیز مانند سایر آزمون هاست تا دچار نگرانی نشوند؛ زیرا سئوالات آزمون نهایی به هیچ عنوان خارج از کتاب درسی طرح نمی شود.
زارعی تاکید کرد: به خانواده ها اعلام کنیم که نیازی نیست فرزندان آنها سراغ کتابهای کمک درسی و کلاس های تقویتی بروند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری در برگزاری آزمون های نهایی دارد و باید تمام جوانب در امتحانات رعایت شود.
زارعی گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده و منوط به سوابق تحصیلی میشوند که وابسته به آزمونهای برگزار شده در آموزش و پرورش است، لذا این آزمونها امنیت و دقت بیش از پیش میطلبد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزشیابی به نظام آموزشی جهت میدهد، بنابراین سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری دارد و باید تمام جوانب در آن رعایت شود.
پایان پیام/
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید.
منبع | خبرگزاری فارس |