Get News Fast

 

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «کی‌برد» با محوریت بازی‌سازی

تابستان امسال اولین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان رویداد کی‌برد برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم با موضوع باز‌سازی توسط آکادمی همراه اول آغاز شد.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم، در اولین رویداد‌ کی‌برد حدود 12 هزار نفر از 717 شهر ایران که 3849 دختر و 8162 پسر را شامل می‌شدند، ثبت نام کردند تا ضمن استفاده از 43 ساعت محتوای آموزش تخصصی باز‌ی‌سازی و کسب مهارت‌های لازم برای طراحی ویدیو گیم، بازی‌های خودشان را بسازند و با هم رقابت کنند.

 

می‌توانید جزییات این رویداد را از طریق این  لینک و تماشای ویدیو «رویداد بازی‌سازی کی‌برد چیه و چگونه در آن شرکت کنیم؟»

 

رویداد کی‌برد بهترین فرصت برای دانش‌آموزانی است که به بخش‌های مختلف بازی‌سازی مثل برنامه‌نویسی، طراحی هنری و طراحی بازی علاقه‌مند هستند و در آینده قصد ورود به مسیر شغلی بازی‌سازی موبایلی را دارند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر  رویدادکیبرد  می‌توان به حضور در اردوی سه روزه تخصصی بازی‌سازی آکادمی همراه اول، آموزش و منتورینگ دانش‌آموزان، مجموع جوایز نقدی به ارزش 200 میلیون تومان و حمایت‌های ویژه از بازی‌ها و دانش‌آموزان مستعد و برتر در راستای ورود به صنعت بازی‌سازی و حوزه ICT کشور اشاره کرد.

رویداد ‌کی‌برد از کجا شروع شد…

داستان پیدایش رویداد کی‌برد به اردیبهشت سال 1401 و برگزاری کارسوق دانش‌آموزی فناوری اطلاعات برمی‌گردد. در آن زمان بخش دانش آموزی آکادمی همراه در راستای مسئولیت‌ اجتماعی همراه اول برای استعدادیابی دانش آموزان با انگیزه و با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان مستعد در حوزه فناوری‌های دیجیتال و به مناسبت روز جهانی ارتباطات، رویدادی دو روزه برگزار نمود. این کارسوق شامل کارگاه‌های تیم‌سازی و کار گروهی و همچنین ارائه محتواهای آموزشی تخصصی می‌شد که در انتها نیز از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

به علت استقبال کم‌نظیر مخاطبین، آکادمی همراه اول در تابستان 1401، کارسوق دانش آموزی دیگری با موضوع برنامه‌نویسی برای بازی‌سازی در استان یزد برگزار نمود تا در راستای اهداف قبلی، دانش آموزان علاقمند به برنامه نویسی با زبان پایتون استان یزد را کنار هم جمع کرده و ضمن آموزش آنها اولین قدم را برای برگزاری یک رویداد استعدادیابی ملی و کشوری را بردارد.

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «کی‌برد» با محوریت بازی‌سازی

این کارسوق در تمامی ابعاد حرفه‌ای‌تر و بزرگتر شده بود و به همین دلیل 400 نفر در آن ثبت نام کردند. در نهایت 100 نفر برتر توانستند از آموزش برنامه‌نویسی پایتون، محتوای تخصصی و همچنین کارگاه‌های خلق ایده و تیم‌سازی و کارگروهی طی بازی‌های متنوع استفاده کنند. سپس همین صد نفر به چندین گروه تقسیم شدند تا با کمک هم بازی‌های کامپیوتری بسازند و در انتها 10 گروه به اردوی ویژه رویداد راه پیدا کنند و از پنل اختصاصی بازی‌سازی و نشر بازی، مسابقه نهایی کدنویسی، نمایشگاه عمومی ارائه‌ پروژه‌های کاندیدا لذت ببرند.

در پایان این دو کارسوق، آکادمی همراه اول با نظر به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان استان البرز و یزد به این نتیجه رسید که برنامه بعدی استعداد‌یابی همراه اول باید در مقیاس بزرگتری برگزار شود تا همه‌ دانش‌آموزان ایرانی بتوانند از آموزش‌ها و حمایت‌های آن بهره ببرند و آینده‌ روشن‌تری برای حوزه‌ ICT کشور رقم بزنند.

ساختار و روند جدید رویداد کی‌برد

پس از رویداد‌های قبلی، تیم دانش آموزی آکادمی همراه در راستای استعدادیابی بهتر و فراگیر‌تر تصمیم گرفت تا اولین رویداد کی‌برد را به عنوان نخستین برنامه دانش‌آموزی کشوری خود، به مجموعه رویدادهای استعدادیابی همراه اول در حوزه‌ فناوری‌های دیجیتال اضافه کند. اکنون رویدادبازیسازیکیبرد با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان از دو کارسوق قبلی، با محوریت بازی‌سازی و با هدف استعدادیابی هر چه بیشتر و بهتر دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه، به صورت ملی و در سراسر کشور در حال برگزاری است. به همین دلیل بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول سعی کرد، با درس گرفتن از دو کارسوق قبلی، روند و ساختار جدیدی برای رویداد کی‌برد در‌نظر بگیرد. روندی که در نقشه راه زیر به خوبی می‌توانید مراحل مختلف آن را ببینید.

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «کی‌برد» با محوریت بازی‌سازی

بر اساس روند جدید رویداد کی‌برد ، شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام به پنل کاربری خود در سامانه رویداد کی‌برد دسترسی پیدا کرده و با وظایف یک طراح بازی، برنامه نویس و طراح هنری آشنا می‌شوند تا با دیدن ویدیوهای آموزشی از وظایف یک طراح بازی، برنامه نویس و طراح هنری آگاه شوند. چرا که در مرحله‌ی بعدی باید یک تیم 3 تا 5 نفره با شرکت‌ کنندگان استان خود برای بازی تشکیل دهند و وظیفه یکی از سه نقش گفته شده را بر عهده بگیرند.

تیم‌های تشکیل شده تا شهریور ماه پروپوزال‌ یا طرح‌های اولیه بازی دلخواهشان را برای داورها فرستاده و راهنمایی می‌شدند تا بتوانند پروسه بازی‌سازی راحت‌تر و بهتری را تجربه کنند. در مرحله دوم تیم‌ها تا پایان مهر فرصت داشتند تا نمونه‌ اولیه بازی‌ها را برای کمیته داوری بفرستند. در مرحله سوم که قرار است تا انتهای آبان تمام شود، قرار است داوران پروژه‌ها را بررسی کرده تا کاندید‌اهای نهایی را در هر مقطع انتخاب کنند. آذر ماه نیز نوبت به بوت‌ کمپ و اردوی سه روزه پایانی رویداد کی‌برد می‌رسد که مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز در پایان این بوت کمپ برگزار می‌شود.

مباحث و زمان آموزش رویداد کی‌برد

یکی از مهم‌ترین اهداف رویداد کـی‌برد، آموزش مفاهیم پایه و آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به بازی‌سازی است. از این رو کی‌برد یا همان رویداد استعدادیابی همراه اول بهترین فرصت برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های برنامه‌نویسی، طراحی هنری و طراحی بازی سراسر کشور به شمار می‌رود تا بخش و حرفه‌ مورد علاقه‌شان در بازی‌سازی را بهتر شناخته و بتوانند با آموخته‌ها و رزومه‌ بهتر، راه ورودشان به مسیر شغلی بازی‌سازی موبایلی را پیدا کنند.

به طور کلی بیش از 40 ساعت محتوای آموزش بازی‌سازی در 4 بخش فنی، هنری، طراحی و مهارت‌های عمومی توسط 18نفر از بهترین اساتید فعال در صنعت بازی‌سازی کشور تهیه شده است که نام فیروز دهقان طراح استودیوی بازی‌سازی Deadmage، محمد مهدی بهفر راد مدیرعامل مدریک، سید سینا میراثی طراح بازی استودیوی کوییز و همچنین احمد جاودان کارگردان هنری و داستان‌نویس استودیوی بازی‌سازی پاییزان در میان آنها دیده می‌شود.

علاوه بر این، آموزش دانش‌‌آموزان به جلسات ضبط شده محدود نمی‌شود چرا که اساتید در پایان دوره، مراجع و رفرنس‌های برای یادگیری بیشتر و تست عملی مباحث آموخته شده به علاقمندان معرفی می‌کردند تا آنها بتوانند پشتوانه علمی و عملی خود را در حوزه بازی‌سازی قوی‌تر کنند. بدین‌ ترتیب آکادمی همراه با تغییر روند رویداد کی‌برد و ساخت دوره‌های آموزشی مقدماتی و کاربردی موفق شد علاوه بر استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد سراسر کشور، روی آموزش کاربردی و تجربه عملی بازی سازی نیز تمرکز کند.

200 میلیون تومان جایزه‌ نقدی

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «کی‌برد» با محوریت بازی‌سازی

یکی از دلایل استقبال پر‌شور مخاطبین از رویداد استعدادیابی همراه اول، غیر از فراگیر و کشوری بودن، جوایز نقدی آن است که مجموعاً به 200 میلیون تومان می‌رسد و علاوه بر آن قرار است منتورها و آکادمی همراه اول به حمایت‌ از دانش‌آموزان برنده ادامه داده تا آنها بتوانند رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده و در صنعت بازی‌سازی کشور به فعالیت مشغول شوند.

آکادمی همراه اول به منظور تشویق و حمایت از دانش آموزان مستعد برای رتبه‌های اول تا سوم هر مقطع تحصیلی، طبق لیست جوایزی که مشاهده کردید مجموعاً 125 میلیون تومان در‌ نظر گرفته و تعدادی جوایز جانبی هم به ارزش کلی 75 میلیون تومان در بخش‌های مختلف رویداد کی‌برد تقدیم برندگان خواهد شد. بخش‌هایی مثل:

•          برگزیده موضوع ویژه

•          برترین‌های انفرادی در هر نقش

•          برگزیده داوری مردمی

•          برگزیدگان استانی

•          مرکز آموزشی فعال

علاوه بر جوایز نقدی، آکادمی همراه اول در راستای حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان مستعد، متعهد شده تا دانش آموزان برگزیده را عضو باشگاه ‌کی‌برد کرده و از آنها در مسیر توسعه‌ بازی‌های موبایلی‌شان به صورت اختصاصی حمایت کند. بنابراین رویداد استعدادیابی همراه اول علاوه‌ بر بازی‌های جذابی که توسط دانش‌آموزان متوسطه ساخته شده‌‌اند، آورده‌هایی بیشتر و به مراتب ارزشمندتری برای بازی‌سازی کشور دارد و ‌آن هم اضافه شدن چندین نیرو‌ی جوان، تازه نفس، خلاق و با انگیزه به صنعت ICT ایران است که تجربه علمی و عملی کافی در حوزه‌ تخصصی خود را در رویداد کی‌برد کسب کرده‌اند.

رویداد کی‌برد بعدی را از دست ندهید

با توجه به شواهد موجود، آکادمی همراه اول موفق شده علاوه بر افزایش مقیاس رویداد استعداد‌یابی همراه اول، با ملی و کشوری شدن آن، اهداف دوره را هم کمی تغییر داده تا علاوه بر استعدادیابی، روی آموزش کاربردی، تجربه عملی بازی‌سازی و مهمتر از همه حمایت و پشتیبانی کامل از دانش‌آموزان مستعد به منظور حضور در بازار کار حوزه‌ ICT نیز تمرکز کند.

از آنجایی که رسالت و مسئولیت اجتماعی مجموعه همراه اول استعدادیابی دانش‌اموزان توانمند و پشتیبانی از آنها برای فعالیت بیشتر و پرثمرتر در صنعت ICT به شمار می‌رود، بخش دانش آموزی آکادمی همراه اول هدف دارد تا رویداد کی‌برد را 2 بار در سال برگزار کند تا بتواند با علاق‌مندان ساکن در شهر‌ها و شهرستان‌ها بیشتری را پوشش دهد تا هیچ دانش آموز مستعد و علاقمندی باقی نماند که بخاطر محدودیت‌ها از قطار تکنولوژی مدرن عقب بماند.

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «کی‌برد» با محوریت بازی‌سازی

بنابراین اگر می‌خواهید در رویداد کی‌برد دوم سال 1402شرکت کنید یا از اتفاقات این دوره یا رویدادهای آینده با‌خبر شوید، به سایت  kibordevents.ir  مراجعه و ثبت نام کنید. ناگفته نماند که اخبار، آمار و روند رویداد‌ها، چالش‌ها و عملکرد تیم‌های حاضر در این سایت به صورت زنده به روز رسانی می‌شود.

علاوه بر این، از طریق کانال آکادمی همراه اول در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره‌ رویداد ‌کی‌برد و دیگر فعالیت‌ها باخبر شود و مهمتر از همه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا با کمک شما بتوانیم بهترین برنامه‌ها را طراحی و اجرا کنیم.

 

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا