Get News Fast

 

کامیون داران اسلواکی هم مرزها با اوکراین را مسدود کردند

رانندگان کامیون اسلواکی هم در اعتراض به اعطای امتیازات ویژه اتحادیه اروپا به اوکراین به معترضان لهستانی پیوسته و مرزها با اوکراین را مسدود کرده اند.

اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین المل خبرگزاری تسنیم ، هزاران راننده مسافت طولانی از اوکراین باید هفته ها منتظر بمانند زیرا رانندگان لهستانی و اکنون اسلواکیایی مرز را به دلیل اعتراض به شرایط موجود مسدود می کنند. حمل و نقل اوکراینی تاکنون 400 میلیون یورو در سایه این اقدام اعتراضی ضرر کرده است.

به این ترتیب محاصره گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا با اوکراین حالا بدتر می شود. از امروز جمعه رانندگان مسافت های طولانی در لهستان و اسلواکی نیز می‌خواهند حمل و نقل بار در این گذرگاه ها را برای مدت طولانی تری مسدود کنند.

به گزارش روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، انجمن رانندگان اسلواکی UNAS گفت که مهمترین گذرگاه، Vyšné Nemecké، بسته خواهد شد و فقط به کمک‌های بشردوستانه و نظامی اجازه عبور داده خواهد شد. در براتیسلاوا، رانندگان مسافت های طولانی روز چهارشنبه خواسته های خود را به جوزف راژ، وزیر حمل و نقل ارائه کردند.

رانندگان اسلواکیایی هم مانند رانندگان لهستانی، عمدتاً به توافق حمل و نقل اتحادیه اروپا با اوکراین از تابستان 2022 معترض هستند. پس از شروع جنگ روسیه، اتحادیه اروپا مقررات ملی قبلی سهمیه بندی حمل و نقل بار با اوکراین را لغو کرد تا تسهیلاتی برای این کشور و شرکت های آن فراهم کند. مسدود کننده های گذرگاههای مرزی این را ترجیحی ناعادلانه برای رانندگان مسافت طولانی اوکراینی می دانند که هزینه دستمزد کمتری را متحمل می شوند و ظاهراً سفرهای غیرمجاز در داخل قلمرو اتحادیه انجام می دهند. معترضان بر این عقیده اند که آنها باید با شدت بیشتری کنترل شوند.

دولت اسلواکی در واکنش به این اقدام رانندگان گفت که به “حق اعتصاب رانندگان” احترام می گذارد. بر اساس اطلاعات وزارت حمل و نقل اسلواکی توافق شد که این اقدام نباید زیاد زندگی ساکنان شرق اسلواکی را مختل کند

رابرت فیکو پوپولیست در ماه اکتبر در اسلواکی قدرت را به دست گرفت و نخست وزیرر این کشور شد. او اعلام کرده است که تنها به صورت تجاری به اوکراین تسلیحات می دهد و با مواضع مسکو در جنگ ابراز همدردی کرده است. روز چهارشنبه، دولت براتیسلاوا همچنین ممنوعیت واردات غلات و سایر محصولات کشاورزی اوکراین را تمدید کرد.علاوه بر اسلواکی، لهستان و مجارستان نیز ممنوعیت واردات غلات اوکراینی را بر خلاف میل اتحادیه اروپا اعمال کرده اند تا از کشاورزان محلی محافظت کنند.

در همین حال، در لهستان، جایی که محاصره ها از 6 نوامبر آغاز شد و اکنون چهار گذرگاه مهم مرزی را تحت تاثیر قرار می دهد، کامیون ها در صف ایستاده اند و زمان انتظار تا دو هفته می رسد. یک هفته پیش، انجمن حمل و نقل اوکراینی ضرر و زیان این اقدام را حدود 400 میلیون یورو اعلام کرد. “تاراس کاچکا”، معاون وزیر اقتصاد اوکراین خواستار حل و فصل اعتراضات در میز مذاکره و نه در جاده‌ها در زمستان شد، جایی که به زعم وی نه تنها به اقتصاد، بلکه به سلامت و زندگی رانندگان نیز آسیب می‌رساند.

در لهستان، معترضان از آندری دودا، رئیس جمهور این کشور خواسته اند تا در مناقشه مداخله کند. آن ها اعلام کرده اند که دودا باید شورای موسوم به کابینه را که برای رسیدگی به مشکلات جدی است، تشکیل دهد و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کند. قرار است در 4 دسامبر، وزرای حمل و نقل اتحادیه اروپا در بروکسل برای یافتن راه حلی برای این محاصره مرزی دیدار کنند.

چندی پیش کامیون داران لهستانی در اعتراض به دادن امتیازات به رانندگان اوکراینی توسط اتحادیه اروپا محاصره گذرگاه‌های مرزی با اوکراین را گسترش دادند.

این رانندگان همکاران اوکراینی خود را متهم می کنند که آنها را مجبور به حمل و نقل کالا در اتحادیه اروپا با نرخ حمل و نقل ارزان تر کرده اند و بنابراین به اعتراض کشاورزان لهستانی پیوسته اند.

رانندگان کامیون از اتحادیه اروپا خواسته اند که مجوزهای اجباری را برای رانندگان کامیون اوکراینی که وارد اتحادیه اروپا می شوند و برای رانندگان کامیون اتحادیه اروپا که وارد اوکراین می شوند، دوباره برقرار کند. بنابر خواست آن ها استثنائات فقط باید برای کمک های بشردوستانه و تحویل تسلیحات در نظر گرفته شود. اتحادیه اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 این کنترل ها را لغو کرد.

رئیس باشگاه کشاورزی تجاری اوکراین هم اخیرا طی اظهاراتی هشدار داد که وضعیت در مرز این کشور و لهستان بحرانی است و احتمالاً به کمبود مواد غذایی اساسی در این کشور منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد که ادامه محاصره گذرگاه‌های مرزی این کشور توسط رانندگان کامیون لهستانی باعث کاهش واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا به اوکراین شده است.

لهستان و اوکراین به طور سنتی متحدان نزدیکی هستند. از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، ورشو یکی از بزرگترین حامیان و تامین کنندگان تسلیحات کی یف بوده است. اما اخیراً اختلافات بر سر صادرات غلات اوکراین روابط این دو کشور را بدتر کرده است.

گسترش محاصره گذرگاه‌های مرزی با اوکراین توسط کامیون داران لهستانی
احتمال بحران کمبود غذا در اوکراین با اقدام کامیون‌داران لهستانی
تلاش رئیس جمهور لهستان برای به تاخیر انداختن روی کار آمدن اپوزیسیون در لهستان

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =

دکمه بازگشت به بالا