Get News Fast

 

راه‌های روستایی بیش از ۲۵ سال عمر دارند

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه راه‌های روستایی کشور عمری بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال دارند گفت: راه‌های روستایی موجود متناسب با توسعه روستاها و بار ترافیکی ارتقا پیدا نکرده است.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خداداد مقبلی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری استان کرمانشاه اظهار داشت: سازمان راهداری دو وظیفه مهم برعهده  دارد که زیرشاخه‌های گسترده‌ای برای خدمت‌رسانی دارد. 

وی حفظ و توسعه شبکه راه‌های جاده‌ای را از مهمترین وظایف این سازمان دانست که که زحمات شبانه‌روزی می‌طلبد عنوان کرد: مدیریت نگهداشت شبکه راه‌های استان چند تخصص نیاز دارد که مدیر موفق باید تجربه کافی برای مدیریت در این حوزه را داشته باشد. 

مقبلی گفت: مدیریت ماشین‌آلات، منابع انسانی و پروژه‌ها از نظر کیفی و کمی از تخصص‌هایی است که مدیر باید بداند و مدیرکل پیشین راهداری کرمانشاه نیز در این زمینه از مدیران نمونه بودند.

وی افزود: شرایط استان کرمانشاه با استان‌های دیگر متفاوت است و علاوه بر حمل و نقل، ترانزیت و فعالیت‌های مرزی مسئولیت سنگینی را برای آن ایجاد می‌کند.

مقبلی با اشاره به نقش مهم اداره کل راهداری استان کرمانشاه در پنج پایانه مرزی فعال استان عنوان کرد: پایانه‌های استان کرمانشاه جزو پایانه‌های موفق در کشور عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر امروز تخصصی است گفت: در حوزه مسافر و بار مشکلاتی در کشور وجود دارد که با تدبیر مدیر مجموعه باید مدیریت شود و در کرمانشاه این مدیریت به خوبی انجام شده است.

مقبلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداشت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی افزود: یکی از مهمترین و بیشترین مطالبات استان کرمانشاه که تلاش بیشتری هم برای آن انجام شده راه‌های فرعی و روستایی است. 

وی گفت: در چند سال گذشته که راه روستایی به راهداری محول شد تلاش گسترده‌ای در راستای ارتقا و توسعه آن انجام شد و امروز ضریب برخورداری استان کرمانشاه در حوزه راه‌های روستایی 88 درصد و چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای بیان کرد: در 20 ماه گذشته نزدیک به 3500 میلیارد تومان پروژه در استان کرمانشاه از منابع استانی و ملی برای راه‌ها اجرا شده است. 

وی گفت: اعتبارات راه‌های روستایی و فرعی به استان‌ها محول شده و توزیع اعتبارات در استان‌ها انجام می‌شود و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

مقبلی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان‌ها نگهداری شبکه راه‌های موجود است عنوان کرد: شوراهای برنامه‌ریزی در زمینه ساخت راه‌ها اعتبارات مناسبی را تخصیص می‌دهند اما در زمینه نگهداری آن‌ها به ویژه راه‌های فرعی و روستایی چندان توکه نمی‌شود و این در حالی است که در اعتبارات ملی نیز اعتبار چندانی تخصیص نمی‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری در زمینه روکش آسفالت و ارتقای مشخصات راه‌های فرعی و روستایی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌ایم راه‌های روستایی و مشخصات آن را آنگونه که باید ارتقا دهیم.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای گفت: راه‌های روستایی کشور عمری بیش از 25 تا 30 سال دارند و به طور عمده در دوران جهاد سازندگی ساخته شده‌اند.

وی افزود: زمانی که راه‌های روستایی ساخته شده‌اند بار ترافیک در نهایت به 300 وسیله در شبانه‌روز می‌رسید اما همان روستاها اکنون توسعه یافته و به بخش، شهر یا گاهی شهرستان تبدیل شده‌اند اما مشخصات راه‌ها همان روستایی است و بار ترافیک نیز به بیش از 2000 تا 3000 وسیله نقلیه در روز رسیده است.

مقبلی گفت: این وضعیت راه‌های روستایی با عرض کم و ترافیک بالا سبب وقوع تصادفات زیادی شده است عنوان کرد: کمبود اعتبارات هر ساله سبب شده در زمینه ارتقای شاخص راه‌ها به مقدار تعیین شده پیشرفت نکنیم.

وی افزود: درخواست می‌شود این موضوع در شورای برنامه‌ریزی مد نظر باشد که در زمینه نگهداری و ایمن‌سازی، کاهش تلفات، ارتقای مشخصات و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا