Get News Fast

 

رونق چشمگیر فروش چفیه فلسطینی در آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و برپایی تظاهرات‌های حمایت از فلسطینیان در آمریکا فروش چفیه فلسطینی در این کشور رونق چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، توزیع کنندگان کالا در آمریکا می‌گویند که فروش چفیه فلسطینی از زمان شروع جنگ در نوار غزه در روز هفتم اکتبر به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

چفیه فلسطینی (انگلیسی: Palestinian keffiyeh ) دستمال یا روسری سفید و سیاه نقش‌داری است که معمولاً روی سر یا گردن قرار می‌دهند. این چفیه سمبلی برای فلسطین شده‌ است و تاریخچه‌اش به انقلاب فلسطین در سال ۱۹۳۶ بر می‌گردد.

رویترز نوشت: این در حالی است که نیروهای امنیتی آمریکا در برخی تظاهرات‌های مدت اخیر برای حمایت از فلسطین با توسل به زور چفیه را از تظاهرات‌کنندگان می‌گرفتند و آنهایی که چفیه می‌پوشند مورد آزار کلامی و فیزیکی قرار می‌گیرند.

این خبرگزاری افزود: با این حال تعداد زیادی از آمریکایی‌ها برای درخواست آتش‌بس و پایان یافتن حملات رژیم صهیونیستی به غزه یا برای نشان دادن حمایت خود از فلسطینی‌ها، چفیه می‌پوشند.

عازر آغایف، توزیع کننده آمریکایی کارخانه چفیه فلسطینی الحرباوی در گفت‌وگو با رویترز می‌گوید: به ناگاه و همزمان صدها نفر در وب سایت ما همزمان هر آنچه را که از انواع مختلف چفیه‌های فلسطینی می‌توانستند بخرند، خریداری کردند.

آغایف افزود: در عرض دو روز، هر چه در انبار داشتیم تمام شد. نه تنها تمام شد، بلکه با قیمتی بالاتر از قیمت رسمی خود (به دلیل تقاضای زیاد) فروخته شد.

کارخانه الحرباوی در سال 1961  در کرانه باختری تاسیس شد و تنها کارخانه‌ای در فلسطین است که چفیه تولید می‌کند.

چفیه الحرباوی (Al-Harbawi’s Keffiyeh ) دارای حق ثبت اختراع برای برند خود است، در سطح جهانی از طریق وب سایت های آن در ایالات متحده، آلمان و آمازون به فروش می‌رسد.

آغایف گفت که تمام ۴۰ شماره و مدل از چفیه‌های فلسطینی در وب سایت آمریکایی که شامل رنگ‌های روشن بسیاری است، علاوه بر سیاه و سفید سنتی، به طور کامل فروخته شده است.

داده‌های تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک Jungle Scout نشان داد که فروش چفیه فلسطینی طی ۵۶ روز، بین ۷ اکتبر تا ۲ دسامبر، در آمازون نسبت به ۵۶ روز قبل، ۷۵ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که جستجوی « وشاح یا روسری زنانه فلسطینی» نیز در سه ماه منتهی به 4 دسامبر 159 درصد نسبت به سه ماه قبل افزایش یافته است. جست‌وجو برای «شماغ و روسری نظامی صحرایی» ۳۳۳ درصد، «چفیه فلسطینی» ۷۵ درصد و یک مدل آن به نام «کوفیه» ۶۸ درصد افزایش یافته است.

رویترز افزود: کفیه در سراسر جهان عرب رایج است و ریشه آن به ۳۱۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. در ابتدا در جریان شورش اعراب علیه حکومت بریتانیا در سال ۱۹۳۶ به نماد مقاومت فلسطین و بعداً  یونیفرم اصلی یاسر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین تبدیل شد.

در حالی که الحرباوی معروف‌ترین کارخانه تولید چفیه فلسطینی است، کارخانه های دیگری از جمله صنعتگران کوچک و تولید کنندگان مشابه بین المللی وجود دارد.  شرکت تولید کننده کالاهای لوکس «لویی ویتون» چیزی مشابه چفیه فلسطینی را از سال 2021 به فروش می‌رسانند.

هیزامی بارمادا (۳۸ ساله)، یکی از مقامات زن سابق سازمان ملل که در ویرجینیا زندگی می‌کند، اخیراً در حالی که در خارج از کاخ سفید و در محله جورج تاون واشنگتن در حمایت از آتش بس در غزه تظاهرات می‌کرد، چفیه فلسطینی به سر داشت.

او گفت که پوشیدن روسری به اوقدرت فوق العاده‌ای می‌بخشد، زیرا او را دوباره به هویت فلسطینی خود پیوند می‌دهد و پیوندی نمادین با کودکان غزه ایجاد می‌کند. او نیز به دلیل پوشیدن نماد مقاومت فلسطین در معرض آزار کلامی قرار گرفته است؛ اما می‌گوید: من یک ریسک حساب شده را پذیرفته‌ام.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تجاوز نظامی علیه رژیم صهیونیستی را به راه انداخته است. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در  نوار غزه غزه دیشب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان پایان یافتن آتش‌بس در غزه مرتکب ۷۷ مورد جنایت و کشتار علیه فلسطینیان شده است که در نتیجه آن ۱۲۴۰ نفر به شهادت رسیدند و شمار شهدا نیز به ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر افزایش یافت.

پایان پیام/


 

منبع خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا