Get News Fast

اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

اهداف و اولویت های راهبردی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمترین اهداف و اولویت‌های مدنظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای برنامه‌های پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

این اهداف شامل توسعه تبلیغات متناسب، هوشمندانه و همه جانبه، گفتمان سازی به منظور ارزش تلقی شدن مصرف کالای ایرانی، پوشش خلاءهای مرزی و کنترل مبادی غیرمجاز، کاهش آسیب پذیری مبادی رسمی ورود و خروج کالا، ساماندهی و مدیریت هوشمندانه مبادلات مرزی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با هدف تقویت معیشت پایدار مرزنشینان، شفاف سازی و انضباط بخشی به گردش کالا، تنقیح، اصلاح و همسوسازی قوانین، مقررات و فرآیندهای حوزه تجارت، متناسب سازی هزینه‌ها، موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه ای حوزه تجارت فرامرزی، ارتقا سهم تولید ملی دارای مزیت نسبی در تأمین نیاز داخلی، بهبود فرآیند و ارتقا توان کشف قاچاق، بهبود و ارتقا کیفیت تشکیل، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و اجرای احکام، ارتقا و بهبود فرآیند مدیریت اموال مکشوفه قاچاق، ساماندهی مقابله با نقاط آلوده به قاچاق، ارتقا مقابله با توزیع و عرضه کالای قاچاق، ارتقا ساز و کار مقابله مؤثر و هدفمند با کالاهای در معرض قاچاق ورودی و خروجی، جلوگیری از تأمین مالی قاچاق کالا، توسعه مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیر دولتی و عمومی، ارتقا دیپلماسی تجاری برای توسعه تجارت قانونی و کاهش قاچاق، ارتقا دیپلماسی گمرکی، یکپارچه سازی و شفافیت آمار و اطلاعات حوزه قاچاق کالا و ارز، باز مهندسی و متناسب سازی ساختارهای سازمانی و مدیریتی مبارزه با قاچاق، صیانت از سرمایه‌های انسانی، ارتقا و ترویج سلامت اداری، ارتقا بهره وری و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی، رصد و ردیابی مؤثر جریان عوائد حاصل از قاچاق، رصد، کنترل و شفاف سازی مبادلات ارزی و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی می‌شود.

برای مشاهده متن کامل اهداف و اولویت‌های مدنظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اینجا مراجعه کنید.

 

منبع خبرگزاری مهر
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا