صدور سند مالکیت برای سکونتگاههای غیررسمی در خوزستان
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از صدور سند مالکیت برای سکونتگاههای غیررسمی در این استان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: متقاضیان واجد شرایط میتوانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند. |
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد جامع با اشاره به مهلت صدور سند برای سکونتگاههای غیررسمی در خوزستان بیان کرد: متصرفان حقیقی یا حقوقی قبل از سال 1394 که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، میتوانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه متقاضی یا همسر او باید بدون مسکن بوده و فرم «ج» آنها سبز باشد، گفت: هر خانواده امکان بهرهمندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی باید با طرحهای مصوب شهری مطابقت داشته باشد.
جامع افزود: پیشثبتنام متقاضیان باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در اداره کل راه و شهرسازی یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.
وی تصریح کرد: دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایانکار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایهگذاری در محلات هدف از اهداف مهم بند «م» تبصره 11 قانون بودجه سالجاری است.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: این امکان تا پایان سال 1402 برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
به گفته وی، این ظرفیت قانونی (بند م تبصره 11 قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.
انتهای پیام/735
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
منبع | خبرگزاری تسنیم |