انجام روزانه ۱۰۰ متر ریلگذاری قطار شهری مشهد با ریلهای تولید ملی
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت:ریل گذاری ۶ کیلومتر خط میانی از پایانه امام رضا(ع) آغاز شده و رکورد ۱۰۰متر ریلگذاری روزانه کشور را در مشهد زدیم. |
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، کیانوش کیامرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: منابع درآمدی به سختی در مدیریت شهری تامین میشود اما با این حال سرعت کار در قطارشهری را کم نکردهایم، ریل گذاری 6کیلومتر خط میانی از پایانه امام رضا(ع) آغاز شده است و رکورد 100 متر ریل گذاری روزانه کشور را در مشهد زدیم.
وی خاطرنشان کرد: آخر امسال تست گرم این خط را حتما انجام خواهیم داد این به معنای آن است که خط از مبدا به سمت مقصد کامل راه افتاده باشد و این کار بزرگی است که باید صورت گیرد.
کیامرز درخصوص خط 4 مترو نیز که بیش از 17کیلومتر است افزود: این خط از انتهای مهرمادر شروع می شود؛ اراضی این محدوده در اختیار قطار شهری قرار گرفت و مردم مشهد به راحتی از انتهای مهر مادر میتوانند سوار خط4 شوند و تا انتهای شهرک شهید باهنر از این خط استفاده کنند در طرح جامع مشهد همچنین این خط تصویب شده و قبلا قرار بود فقط تا ابتدای شهید رجایی ادامه داشته باشد اما توانستیم بیش از 3کیلومتر به آن اضافه کنیم و تا انتهای شهید باهنر ادامه دهیم.
ورود محموله ریلهای تولید ملی مترو تا 20 روز آینده
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در ادامه و پاسخ به سوال خبرنگاران بیان داشت: روسازی خط گلبهار پیش بینی و انجام شده اما تجهیزات آن باقیمانده است؛ اگر تونل فعلی تمام شود قابلیت این را دارد که تا 2سال آینده خط گلبهار راه بیفتد اما با روند فعلی چشم انداز سه ساله قابل دستیابی نیست این درحالی است که 24کیلومتر ریل ذوب آهن اکنون در دپو است؛ ریل سخت فقط در اروپا تولید میشود و ذوب آهن به تمام تعهدات خوب عمل کرده و ریل سخت تولید شده توسط این کارخانه، حدود 20 روز دیگر به مشهد منتقل میشود.
کیامرز تاکیدکرد: هر واگن حدود یک میلیون یورو ارزش دارد و با توجه به قیمت زیاد واگن ها، طی سالهای گذشته واگن ملی در دست طراحی قرار گرفت اما تاکنون به تولید انبوه نرسیده با وجود اینکه شهر تهران با روزانه حدود 2 میلیون جابهجایی مسافر، نیاز جدی به واگن دارد اما با این حال باز هم برای این شهر و دیگر شهرها واگن تامین نشده و امیدواریم بهزودی برای مشهد و تهران تامین واگن صورت گیرد خط 3 مترو مشهد تا پایان امسال مورد تست گرم قرار میگیرد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد همچنین درخصوص خط 3گفت : خط 3، 30کیلومتر است؛ با پول امروز حدود 45 هزار میلیارد تومان هزینه دارد؛ تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه کردهایم و 20 کیلومتر خط تمام شده از شهرک ابوذر تا اول میدان امام علی(ع) در این خط تمام شده بنابراین ما این خط در سه فاز می دانیم فاز اول از ترمینال تا شهدا، فاز دوم از شهدا تا امام علی(ع) و فاز سوم از ترمینال آغاز میشود.
کیامرز تصریح کرد: همانطور که گفتیم آخر امسال تست گرم این خط را انجام می دهیم؛ این به معنای آن است که خط ازمبدا به سمت مقصد کامل راه افتاده باشد و این کار بزرگی است که باید صورت گیرد.
ارزش 18هزار میلیارد تومانی خط 2 قطارشهری مشهد
وی گفت: در قطارشهری مشهد 84 ایستگاه طراحی کردهایم؛ خط یک قطار شهری 24 ایستگاه دارد و از کامل ترین خطوط ایران از لحاظ فنی و تجهیزاتی است بنابراین روزانه 150 هزار مسافر توسط خط یک جابهجا میشود؛ در طرح 30ساله مترو، طراحی بر 120واگن بود اما در آن زمان 60 واگن خریداری شد که این یکی از چالش های خط یک است و حدود 60 واگن در این خط کم داریم.
کیامرز درخصوص خط 2قطارشهری که 13ایستگاه دارد و روزانه 130 هزار مسافر در این خط جابهجا می شوند نیز افزود: این خط قیمتی معادل 18 هزار میلیارد تومان ارزش دارد که حدود 2 هزار میلیارد تومان کار این پروژه باقیمانده است.
انتهای پیام/282/.
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
منبع | خبرگزاری تسنیم |