پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی زیرسازی راهآهن استان چهارمحال و بختیاری
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: پروژه راهآهن استان چهارمحال و بختیاری ۹۰ کیلومتر است که بخش زیرسازی آن حدود ۶۵ پیشرفت فیزیکی دارد |
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، عباس خطیبی امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در توسعه ریلی کشور در سه سال گذشته یک برنامه مدون و مشخصی برنامهریزی شد و این برنامهها با سازمان برنامه بودجه هماهنگ شده است و به تدریج این برنامهها به سرانجام میرسند.
وی گفت: دو پروژه راهآهن از ابتدای سال تاکنون در کشور به بهرهبرداری رسیده است. بنا داریم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری پس از اردبیل به عنوان بیست و پنجمین استان به شبکه ریلی کشور متصل شود.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مطرح کرد: در سنوات گذشته در بخشهای زیرسازی کارها انجام شده است و این آمادگی وجود دارد که در شروع عملیات ریلگذاری کار توسعه ریلی به تدریج شروع شود.
وی بیان کرد: پروژه راهآهن این استان 90 کیلومتر است که بخش زیرسازی آن حدود 65 پیشرفت فیزیکی دارد و بخش ایستگاهی آن 21 درصد پیشرفت دارد که در مجموع میتوان گفت این پروژه حدود 48 درصد پیشرفت داشته است.
خطیبی عنوان کرد: استان چهارمحال و بختیاری کوهستانی است و وضعیت توپوگرافی سختی را برای احداث راهآهن داریم. باید 15 دستگاه تونل بسازیم که 5.2 کیلومتر طول اینها است که حدود 4.2 کیلومتر آن حفاری شده و پیشرفت قابل قبولی را دارد.
وی تصریح کرد: حدود 50 درصد پل و تقاطعها پیشرفت دارند و دو ایستگاه شهرکرد و سفیددشت با 21 درصد پیشرفت در دست احداث است. سعی بر این شده که جای مناسبی در شهرکرد تعبیه شود و پیمانکار مشغول کار است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خاطرنشان کرد: چون این منطقه سردسیر است در 6 ماه اول به لحاظ اجرایی این استان حائز اهمیت است. انتظار میرود در چند ماه آینده با تکمیل زیرسازی، عملیات خرید ریل و روسازی انجام شود تا در زمان خود به بهرهبرداری برسد.
وی بیان کرد: حداقل برای اینکه پروژه راهآهن استان به اتمام برسد حدود سه همت اعتبار لازم است. از ابتدای امسال تاکنون حدود 370 میلیارد تومان دریافت تخصیص بوده است که حدود 50 درصد آن مربوط به 10 روز گذشته است.
خطیبی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه برای احداث راهآهن مهم بوده پیوستگی است. فاصله افتادن در این پروژه موجب شده که کار چندان پیش نرود. هر قدر منابع استان امکان دهد ما این پروژه را پیش میبریم چون از پروژههای اولویتدار است.
انتهای پیام/7540/
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
منبع | خبرگزاری تسنیم |