Get News Fast

١٠٠٠ واگن مسافری جدید وارد ناوگان می‌شود/ خرید واگن با تهاتر نفت

معاون مسافری راه‌آهن گفت: سیاست خرید هزار دستگاه واگن مسافری را دنبال می‌کنیم که اگر امکان استفاده از تولید داخل باشد واگن‌ها را از این محل تامین می‌کنیم و در غیر این صورت بخشی هم وارد می‌شود و این امکان وجود دارد که برای این خرید از تهاتر نفتی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میرحسن موسوی در نشست خبری اظهار داشت: سیاست‌های راه‌آهن را در سه بخش دنبال می‌کنیم که اولین سیاست راه‌آهن ارتقای خدمات مسافری است. از این‌رو به دنبال این بودیم در ایستگاه و قطارها سرویسی را ارایه دهیم که مسافران و ور و از کیفیت راضی شوند.

وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت، از سال ١٣٩۵ حدود ٧٠٠ واگن فرسوده را از رده خارج کردیم و امروز واگنی که تهویه نداشته باشد در سیر نداریم و واگن‌های زیر ۴۵ سال بازسازی سطح یک و دو می‌شوند.  

معاون مسافری راه‌آهن افزود: اقدام دوم در کیفیت خدمات، کنترل تاخیر در قطارهای مسافری است و تلاش کردیم تاخیر از مبدا و در طول مسیر به حداقل برسد بطوریکه در سال ١۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠ میزان تاخیر ١٧ درصد کاهش پیدا کرد. البته در همین راستا در تاخیر ٢.۵ ساعت به بالا ۵٠ درصد پول بلیت استرداد می‌شود و این خسارت از شرکت‌های حمل و نقل کسر نمی‌شود و راه‌آهن آن را می‌پردازد.

موسوی گفت: در مناسب سازی ایستگاه‌ها برخی از ایستگاه‌ها تا١٠٠ درصد مناسب‌سازی انجام شد و ٢۵٠ میلیارد تومان برای این مناسب‌سازی هزینه شد. 

وی با اشاره به سیاست دیگر راه‌آهن در افزایش کمیت اظهار داشت: در راستای رشد کمیت در سال گذشته ٢٩ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر مسافر رکورد حمل مسافز را جابه جا کردیم و این رشد از مسیر بهینه سازی واگن‌های مسافری انجام شد که قطارها با ضریب اشغال بسیار پایین و مقصد این قطارها را تغییر دادیم.

و از سوی دیگر قطارهای کمربندی را که در طول ساعات بلند سیر می‌کرد را چرخشی کردیم با این اقدام قطارهایی که پس از رسیدن به مقصد ١٢ ساعت توقف داشت این میزان توقف را را به ۵ ساعت کاهش دادیم. 

موسوی درباره آمار جابه جایی مسافر با مبنای نفر کیلومتر گفت: در آمار نفر کیلومتر هم ۴١ درصد رشد مسافری در سال ١۴٠١ نسبت به ١۴٠٠  بوده و آمار ١۵ میلیارد  و ٩١٠ میلیون نفر بوده و امروز هم رشد به ۵.۵ درصد رشد رسیده است و اساسا ضریب اشغال واگن‌ها به ٩۵ درصد رسیده‌است.

موسوی افزود: همچنین در سال ١۴٠٢ تا به امروز ١٠ رشد داریم و طبق آمار  تا دو روز گذشته ٢٣.۵ میلیون مسافر از مسیر ریلی جابه جا شده‌است . 

وی ادامه داد: در قطار حومه‌ای هم سیر را بهینه‌سازی  کردیم و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای را با توجه به سلیقه مردم تغییر دادیم و تعداد ریل باس را در این مسیرها افزایش دادیم .

معاون راه‌آهن با تاکید بر اینکه در سال ١۴٠٢ شرکت زیان‌ده به معنای شرکتی که ورشکستگی باشد نداریم  اما زیان به معنای اینکه امکان خرید واگن جدید را نداشته باشیم، وجود دارد و امروز هیچ شرکتی حقوق عقب مانده ندارند و  هیچ تاخیری در پرداخت حقوق نداریم در حالی که در سالهای گذشته تاخیر در پرداخت حقوق بعضا به ۴ ماه می‌رسید.  

موسوی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در حال حاضر چند دستگاه واگن مسافری وجود دارد و چند واگن زمینگیر هستند، گفت: در حال حاضر تعداد واگن آماده سیر هستند و بازسازی شدند و بالای ۵۵ سال نیستند ١۵٣٠ واگن است و واگن زمینگیر نداریم مگر واگن‌هایی که در صف تعمیر باشند که تعداد آن کم است.

معاون راه‌آهن ادامه داد: همچنین سیاست خرید هزار دستگاه واگن مسافری را دنبال می‌کنیم که اگر امکان استفاده از تولید داخل باشد واگن‌ها را از این محل تامین می‌کنیم و در غیر این صورت بخشی هم وارد می‌شود و این امکان وجود دارد که برای این خرید از تهاتر نفتی استفاده کنیم.

وی گفت: سیاست سوم راه‌آهن ایمن بودن است که این موضوع را حساسیت بالا این دنبال می‌کنیم از این رو در داخل کابین لوکوموتیوران برای کنترل رفتار دوربین نصب شده که اتفاقا با این اقدام، رفتارهای پرخطر مردم از جمله خودکشی‌ها مورد بررسی و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری ایلنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 10 =

دکمه بازگشت به بالا