Get News Fast

 

رشد ۳۳ درصدی در حوزه ترانزیت/ تلاش برای احیای راه ابریشم از مسیر ایران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۳ درصد رشد ترانزیتی داشتیم،‌ افزود: اگر بخواهیم به نقش کریدوری در منطقه برسیم باید پیگیری‌های اساسی‌ انجام دهیم و برای احیای راه ابریشم که در چند سال گذشته از ما گرفته شده است، باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، با شعار «حمل‌ونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی»، با بیان اینکه یک سال از حضورم در وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد. گفت: یکی از اصلی‌ترین نکته‌هایی که در نمایشگاه سال گذشته مطرح کردم، ‌رشد و توسعه ترانزیت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی بود.

وی ادامه داد: بعد ازآن یک کلان نقشه بزرگ و معتبر به نام ایران‌راه در وزارت دنبال شد. آن نقشه حرکت ما را در توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار و راه‌های مواصلاتی به خود اخصاص دارد. اینکه ما در یک برنامه جامع تمام پروژه‌هایمان را دنبال کنیم بسیار مهم است، این یعنی وزارت راه و شهرسازی هر پروژه‌ای که را قبول نمی‌کند یا آنچه برنامه‌ریزی‌ شده را کنار نمی‌گذارد. بلکه به نقشه پیشرفت به‌عنوان پیشران پیشرفت کشور توجه خاص دارد.

در یک سال اخیر ۳۳ درصد رشد ترانزیتی داشتیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۳ درصد رشد ترانزیتی داشتیم،‌ افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که تحریم‌ها کمتر نشده، منابع ما هم افزایش پیدا نکرده بود. امروز در مذاکراتمان با کشورهای خارجی، رشد ترانززیت و جابه‌جایی  کالا و تسهیل عبور در مرزها را خواستاریم که تا اینجا محقق شده است. اما این کافی نیست، اگر بخواهیم به نقش کریدوری در منطقه برسیم باید کارهای متفاوت‌تر و پیگیری‌های اساسی‌تری انجام دهیم. برای احیای راه ابریشم که در چند سال گذشته از ما گرفته شده است باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی و تکمیل آنها را هم در دستور کار قرار داریم، گفت:  ما در وزارت راه و شهرسازی، بی‌توجه به مناقشات رسانه‌ای، به کار خود ادامه می‌دهیم. کما اینکه پروژه‌های کم‌سابقه‌ای در این مدت به بهره‌برداری رسید، از جمله پروژه همدانسنندج به‌عنوان اصلی‌ترین راه مواصلاتی شرق کشور که قطعه‌ای ۱۴۰ کیلومتری از کریدور شرق به غرب ایران است. همچنین پروژه بستان‌آباد به تبریز که بخش دیگری از کریدور شرق به غرب است.

وی با اشاره به قراردادهای بین‌المللی کم‌سابقه در کشور بیان کرد: بیش از ۴۵ سال است که خط ریلی شلمچه – بصره مطرح می‌شود که می‌تواند ما را به مدیترانه و اروپا متصل کند از مسیر عراق و سوریه، از ابتدای امسال عزمی اتفاق افتاد و توافقات انجام شد و اکنون این پروژه در حال اجراست. البته در پروژه‌های بین‌المللی با کشورهای دیگر، همان اندازه که ما بوروکراسی داریم، آن کشورها هم دارند که باید برای رفع و پیگیری آنها تلاش کرد.

ادامه دارد…

 

منبع خبرگزاری ایسنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا