Get News Fast

 

اصلاح کیفیت خودروهای تولید داخل منجر به کاهش ناترازی بنزین می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره معضل ناترازی بنزین در کشور و گرفتار شدن به واردات بنزین در کشور پرداخت.

کیومرث سرمدی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره‌ی معضل نا ترازی بنزین و گرفتار شدن کشور با این مسئله، اظهار داشت: ناترازی بنزین و به طور کلی مصرف سوخت در کشور ما ناشی از علل مختلفی است، یکی از علت‌های آن بحث فرهنگ مصرف ما است، اما داستان خودروسازان و قصه‌ی پرغصه‌ی ما و آن‌ها به این سادگی حل و فصل نخواهد شد.

تکذیب قطع سهمیه بنزین خودروهای شخصی فاقد بیمه از اول دی

وی ادامه داد: در این دوره از مجلس با نظارت قوی و قوانین جدید در ارتباط با واردات خودروهای نو و دست دوم خارجی و تکالیف قانونی که به دولت محول شده تلاش داشتیم که جلوی این یکه تازی آنها را بگیریم، اما هنوز هیچ کدام از این قوانین اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سوی دیگر خودروسازان به عنوان تولیدکنندگان انحصاری خودرو در کشور بحث کیفیت قیمت و خدمات پس از فروش را زیر سوال برده اند.

سرمدی تصریح کرد: بنابراین یکی از راه‌ کارهای مقابله با ناترازی بنزین افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی است. خودروها باید به نحوی تولید شوند که مصرف آن‌ها نه در سطح استاندارد جهانی بلکه حداقل نزدیک به آن باشد.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم بیان کرد: ما این روزها می‌ بینیم که خودروسازان ما به بحث کیفیت خودرو توجهی ندارند و حتی میزان تولیدی که باید متناسب با تقاضای جامعه انجام شود را نتوانستند به خوبی پاسخ دهند.

سرمدی گفت: به هر صورت راهکار این موضوع این است که ما واردات خودرو را بر اساس قوانین و استانداردهایی که داریم، انجام دهیم تا این خودروهای با کیفیت وارد کشور شوند زیرا آنها دارای مصرف حداقلی در سوخت هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر واردات خودروی خارجی رقابت را در بازار ایجاد می‌کند و وقتی که خودروساز ببیند که مشتریان آن‌ها به سمت خودروهایی می‌روند که این شرایط را دارند آن‌ها مجبور به اصلاح کیفیت خودروهای تولیدی خود می‌شوند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: با اصلاح خودروهای تولید داخل می توان مصرف بنزین را در کشور پایین آورد. از سوی دیگر باید به سمت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از سطح کشور برویم زیرا این خودروها مصرف خیلی بیشتری از سایر خودروها دارند و نباید این میزان کار کنند. این شرایط در هیچ کشوری نیست ولی در کشور ماه خودروها بالای 20 سال در سطح شهر تردد می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا