جزئیات نظامنامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد از زبان همایون
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با اشاره به جزئیات طرح نظامنامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد گفت: این طرح در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است. |
محمد هادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح نظامنامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت توسعه علوم انسانی و اسلامی که در این دانشگاه در حال اجرا است، اظهار داشت: تحول قابل توجهی که در این دوره در دانشگاه آزاد در حال وقوع است به “نظام نامه دانشی و تشکیل دانشکده ها” مشهور شده است.
وی افزود: نظام دانشی ما در دانشگاه آزاد تا الان منحصر به سطح واحدهایی بود که دوره های آموزشی را برگزار می کردند. این نظام دانشی به معنی گروهها و دانشکده ها تا سطح ستاد بالا نمی آمدند. در ستاد درباره رشته ها و مدیریت و برنامه ریزی آنها تصمیم گیری می شد.
همایون خاطرنشان کرد: در این طرح رشته های علوم انسانی و هنر در کنار سایر رشته های دیگر حوزه ها احصا و دسته بندی شده است. ما به ازای عنوان گذاری هایی که در دانشگاه آزاد شکل گرفته و تثبیت شده در واحدها، گروهها و دانشکده هایی را خواهیم داشت. بر همین اساس در ستاد، گروههای کشوری و دانشکدگان شکل می گیرد. البته یک مرحله میانی در استانها تحت عنوان “شوراهای استان ها” برای گروههای دانشی شکل می گیرد و نقش میانی را خواهند داشت.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در یک نگاه کلی در این طرح، از سطح عالی ستاد تا سطح اجرایی واحدها یک نظام دانشی خواهیم داشت و همه با هم دیده می شود. مثلا اگر می گوییم گروه مدیریت، هر سه بخش، ستاد، استان و واحد را در بر می گیرد و این سه بخش در آن دیده می شود.
همایون درباره جهت گیری گروهها نیز گفت: جهت گیری کلی گروهها به سمت الگوی سه مرحله ای باقی مانده از الگوی 5 مرحله ای تمدن نوین اسلامی رهبر انقلاب، یعنی مرحله دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است. در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر ما به ازای این سه عنوان، دانشکدگان ایجاد کردیم که هر کدام از این مجموعه ها 6 گروه کشوری را پوشش و جهت رشد و توسعه را تعیین می کند.
وی درباره ارزیابی و تغییر برخی ایده ها در اجرای طرح نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه راه اندازی این طرح هستیم. در خود این نظام بحث ارزیابی دیده شده برای اجرایی شدن آن استان به استان رفته و رشته ها، جمعیت دانشجویی و استادی را می بینیم و بر اساس آن دانشکده ها را اختصاص می دهیم.بعد از آن وارد دوره ارزیابی می شویم.
انتهای پیام/
منبع | خبرگزاری تسنیم |
|