Get News Fast

 

جزئیات نظام‌نامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد از زبان همایون

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با اشاره به جزئیات طرح نظام‌نامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد گفت: این طرح در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

محمد هادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح نظام‌نامه مدیریت دانشی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت توسعه علوم انسانی و اسلامی  که در این دانشگاه در حال اجرا است، اظهار داشت: تحول  قابل توجهی که در این دوره  در دانشگاه آزاد در حال وقوع است به “نظام نامه دانشی و تشکیل دانشکده ها” مشهور شده است.

وی افزود: نظام دانشی ما در دانشگاه آزاد تا الان منحصر به سطح واحدهایی بود که دوره های آموزشی را برگزار می کردند. این نظام دانشی به معنی گروهها و دانشکده ها تا سطح ستاد بالا نمی آمدند. در ستاد درباره رشته ها و مدیریت و برنامه ریزی آنها تصمیم گیری می شد.

همایون خاطرنشان کرد: در این  طرح رشته های علوم انسانی و هنر در کنار سایر رشته های دیگر حوزه ها  احصا و دسته بندی شده است. ما به ازای عنوان گذاری هایی که در دانشگاه آزاد شکل گرفته و تثبیت شده در واحدها، گروهها و دانشکده هایی را خواهیم داشت. بر همین اساس در ستاد، گروههای کشوری و دانشکدگان شکل می گیرد. البته یک مرحله میانی در استانها تحت عنوان “شوراهای استان ها” برای گروههای دانشی شکل می گیرد و نقش میانی را خواهند داشت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در یک نگاه کلی در این طرح، از سطح عالی ستاد تا سطح اجرایی واحدها یک نظام دانشی خواهیم داشت و همه با هم دیده می شود. مثلا اگر می گوییم گروه  مدیریت، هر سه بخش، ستاد، استان و واحد را در بر می گیرد و این سه بخش در آن دیده می شود.

همایون درباره جهت گیری گروهها نیز گفت: جهت گیری کلی گروهها به سمت الگوی سه مرحله ای باقی مانده از الگوی  5 مرحله ای تمدن نوین اسلامی رهبر انقلاب، یعنی مرحله دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است. در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر ما به ازای این سه عنوان، دانشکدگان ایجاد کردیم که هر کدام از این مجموعه ها 6 گروه کشوری را پوشش  و جهت رشد و توسعه را تعیین می کند.

وی درباره ارزیابی و تغییر برخی ایده ها در اجرای طرح نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه راه اندازی این طرح هستیم. در خود این نظام بحث ارزیابی دیده شده برای اجرایی شدن آن استان به استان رفته و  رشته ها، جمعیت دانشجویی و استادی را می بینیم و بر اساس آن دانشکده ها را اختصاص می دهیم.بعد از آن وارد دوره ارزیابی می شویم.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا