Get News Fast

 

امضای قرارداد فایناس روسیه برای راه‌آهن رشت ـ کاسپین/ تکمیل 950 طرح و پروژه نیمه کاره تا پایان سال‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: راه‌آهن رشت ـ کاسپین علاوه برمنابع داخلی از فایناس روسیه نیز بهره‌مند می‌شود، که امیدواریم هرچه زودتر توسط استانداری و راه و شهرسازی قرارداد نهایی شود.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ داود منظور‌ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در جریان سفر یک‌روزه خود به گیلان از پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین بازدید کرد. 

در این بازدید که استاندار، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، جمعی از معاونین، نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند، توضیحاتی در خصوص این پروژه از سوی مدیرحوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان  ارائه شد.

تا آخر سال 130 همت به پروژه‌های نیمه کاره اختصاص می‌یابد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور در حاشیه بازدید از ‌راه آهن رشت ـ کاسپین با بیان اینکه بخش عمده کار انجام شده و اینک به مرحله نهایی نزدیک هستیم، اظهار داشت: امیدواریم با اجرایی شدن تعهدات از سوی پیمانکاران طی دو ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه در استان طرح‌های زیرساختی به طور عمده مورد توجه است، گفت: یکی از دستاوردهای استان طرح‌های زیرساختی ریلی و جاده‌ای است.همچنین بهبود وضعیت آب و فاضلاب از کارهای مهم دولت است و امیدواریم تعهدات به موقع انجام شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی کردیم برای سه ماه آخر سال 130 همت به پروژه‌های نیمه کاره اختصاص یابد. به عنوان نمونه برای پروژ‌های راه 19 همت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود 950 طرح و پروژه نیمه کاره تا پایان سال تکمیل و به اتمام برسد، گفت: راه‌آهن رشت ـ کاسپین علاوه برمنابع داخلی از فایناس روسیه نیز بهره‌مند می‌شود، که امیدواریم هرچه زودتر  توسط استانداری و راه و شهرسازی قرارداد نهایی شود.

به گزارش تسنیم، پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین به طول حدود 35 کیلومتر، در دو قطعه (قطعه 6 به طول 17 کیلومتر و قطعه 7 به طول 18 کیلومتر) از ایستگاه جیرده رشت شروع و پس از عبور از جاده رشت – فومن، جاده پیربازار و جاده رشت – انزلی به منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی (کاسپین) می‌رسد.حدود 9.5 کیلومتر از این پروژه به‌صورت دوخطه اجرا خواهد شد و بعد از آن یک شاخه از مسیر به سمت آستارا و شاخه دیگر به سمت بندر انزلی و منطقه آزاد کاسپین ادامه مسیر می‌دهد. در انتهای ایستگاه پیر بازار مسیر راه‌آهن دوشاخه شده و یک شاخه همچنان به سمت بندر انزلی و شاخه دوم به سمت منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی ادامه مسیر می‌دهد که در حال حاضر اتصال ایستگاه جیرده به منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی به‌صورت تک خطه در اولویت کاری دستگاه اجرایی است. لازم به یادآوری است عملیات ریل‌گذاری پروژه از ایستگاه جیرده تا محدوده ایستگاه پیربازار به طول 25 کیلومتر قبلاً انجام شده و اکنون عملیات اجرایی پروژه از ایستگاه پیربازار تا منطقه آزاد انزلی به طول حدود 10 کیلومتر در حال اجراست. عملیات اجرایی در بخش زیر سازی و روسازی (عملیات خاکی، ابنیه فنی) در قطعه شماره 6 به اتمام رسیده و عملیات اجرایی 10 کیلومتر از قطعه شماره 7 توسط پیمانکاران (شرکت خانه گستر گیل 7 کیلومتر و شرکت استراتوس 3 کیلومتر) در حال اجرا است.لازم به یادآوری است در بازدید مورخ 04/09/1402 پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و روسازی راه‌آهن رشت – کاسپین حدود 88 درصد بوده اس و اکنون پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و روسازی راه‌آهن رشت – کاسپین حدود 91 درصد است.بنا به اظهارنظر دستگاه اجرایی مرتبط اعتبار موردنیاز جهت بهره‌برداری این پروژه در گام نخست 3500 میلیارد ریال و برای گام دوم 9000 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا