Get News Fast

معاون وزیر راه: راه‌آهن اردبیل سخت‌ترین پروژه‌ ریلی ایران بود/ 1900 میلیارد برای پروژه تأمین اعتبار شد

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن و راه‌های مواصلاتی استان اردبیل تزریق شده است.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خیرالله خادمی پیش از ظهر شنبه در بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه اظهار داشت: راه آهن اردبیل ـ میانه به طول 175 کیلومتر از ایستگاه اردبیل شروع شده و تا زاویه میانه و اتصال به شبکه ریلی ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: 40 کیلومتر از مسیر دشت و مابقی در تپه‌های ماهوری قرار گرفته و عملیات اجرایی آن یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی وجود 24 کیلومتر تونل، هفت کیلومتر گالری و پنج کیلومتر پل خاص را در این مسیر یادآور شد و گفت: در مجموع 40 کیلومتر از راه آهن اردبیل ـ میانه دارای ابنیه فنی خاص است و پیمانکاران با توانی مضاعف و به رغم انباشت مطالبات سعی دارند تا این پروژه را که پیشرفت 94 درصدی دارد تا پایان امسال تکمیل و راه‌اندازی کنند.

خادمی افزود: 105 کیلومتر عملیات زیرسازی از سمت اردبیل و 25 کیلومتر از سمت میانه اجرایی شده و 43 کیلومتر عملیات زیرسازی در حال انجام است که با تأمین ریل مورد نیاز می‌توان به تکمیل این پروژه سرعت داد.

وی پیشرفت قطعات مختلف راه آهن اردبیل – میانه را 94 درصد و زیرسازی آن را 95 درصد اعلام کرد و ادامه داد: در چهار قطعه برخی فعالیت‌ها باقی مانده تا ما بتوانیم این پروژه را تا آخر امسال تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حجم عملیات خاکی انجام شده 36 میلیون متر مکعب است که تنها 236 هزار متر مکعب آن باقی مانده است.

خادمی اضافه کرد: بتن‌ریزی به میزان یک میلیون 158 هزار متر مکعب انجام شده و تنها 44 هزار متر مکعب از این عملیات باقی مانده است.

وی بیان کرد: تنها 500 متر لاینینگ تونل و 330 متر عرشه پل باقیمانده و لاینینگ گالری‌ها نیز به میزان 800 متر هنوز انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود یادآور شد: کل حفاری تونل‌ها به اتمام رسیده و لاینینگ آنها در مرحله انجام است.

خادمی تصریح کرد: در بحث عملیات روسازی و ریل‌گذاری همزمان تمام فعالیت‌های زیرساختی به انجام می‌رسد به طوری که جوشکاری این مسیرها نیز در حال انجام است.

وی به پیشرفت 98 درصدی ایستگاه اردبیل و 92 درصدی ایستگاه فیروزآباد اشاره کرد و گفت: در مجموع پروژه بعد از گذشت 20 سال تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد به شرط آن که تأمین اعتبار مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی کل مطالبات پیمانکاران را یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم امسال برای توسعه بزرگراه‌ها و راه آهن اردبیل بیش از یک هزار و 900 میلیارد تومان منابع اختصاص داده است.

خادمی بیان کرد: قرار است از محل اسناد خزانه 750 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یابد که با تاکید وزیر راه و شهرسازی امیدواریم این منابع مالی نیز تزریق شود.

انتهای پیام/131/.

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =

دکمه بازگشت به بالا