Get News Fast

 

حذف واقعی گردش فیزیکی پرونده‌ها در ادارات ثبت تا پایان سال

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با اشاره به حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در اکثر واحدهای ثبتی کشور تاکنون، از حذف ۱۰۰ درصدی گردش فیزیکی پرونده‌ها به‌صورت واقعی در ادارات ثبت سراسر کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هشتادمین جلسه شورای تحول و تعالی این سازمان که در اداره کل ثبت استان تهران برگزار شد، با اعلام راه اندازی و عملیاتی شدن سامانه نتایج تشخیص اوراق آرشیو الکترونیک پرونده‌های ثبتی املاک با بهره گیری از روش‌های هوش مصنوعی اظهار کرد: این اقدام مهم موجب حذف واقعی گردش فیزیکی پرونده‌ها تا پایان سال جاری در ادارات ثبت سراسر کشور می‌شود.

وی با تأکید بر وجود نقص در آرشیو الکترونیکی حدود ۱۳ درصد از اوراق پرونده‌های ثبتی که در گذشته تصویربرداری و آرشیو شده و مانع حذف ۱۰۰ درصدی گردش فیزیکی پرونده‌ها تا کنون شده است، از معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی خواست با رفع نواقص موجود در این زمینه، تا پایان سال جاری حذف گردش فیزیکی پرونده‌های ثبتی در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور به معنای واقعی انجام شود.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به تحول در ارائه خدمات الکترونیک ثبتی و تکمیل فرآیند‌ها به بهره گیری از هوش مصنوعی به عنوان یکی از اهداف سال جاری این سازمان که در ابتدای سال جاری بر آن تأکید و در دستور کار قرار گرفته بود افزود: در سال جاری با اجرای ۸ پروژه کلان فناوری و همچنین تأمین سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های مورد نیاز و انجام پشتیبانی‌های لازم از سامانه‌های الکترونیکی با صرف هزینه‌ای در مجموع به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان، به وعده‌های داده شده در این زمینه جامه عمل پوشاندیم و راه اندازی این سامانه جدید نیز گام مهم دیگری در هوشمندسازی فرآیند‌های ثبتی محسوب می‌شود.

هوشمندسازی فرآیند‌ها راه حل مناسبی جهت کارآمدسازی سازمان در شرایط کمبود نیروی انسانی است

رئیس سازمان ثبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان بلاتصدی بودن ۴۰ درصد پست‌های سازمانی که برای شرایط ۱۰ سال گذشته این سازمان مصوب شده بود، به افزایش مأموریت‌ها و وظایف سازمان ثبت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت چاره‌ای جز کارآمد سازی خود با بهره گیری از فناوری اطلاعات و افزایش سطح کیفی توان مدیران و کارکنان ندارد و در اجرای شایسته سالاری در انتصاب مدیران به هیچ توصیه‌ای توجه نمی‌کند.

وی از مدیران این سازمان در سراسر کشور خواست با اشراف کامل بر حوزه مأموریتی خود، ضمن مطالبه گری، رصد دقیق عملکرد‌ها و بهره گیری از حداکثر ظرفیت بازرسی‌های دقیق و هدفمند، از فرصت بوجود آمده با اعتبارات و زیرساخت‌های مهیا شده، در ارائه خدمات بهتر به مردم بهره گیری کنند.

با توجه به افزایش ماموریت‌ها و سفر‌های استانی با کاهش نیرو روبرو هستیم که باید به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن رفته و کارآمدی نیروی انسانی و استفاده از هوش مصنوعی یک راه حل منطقی برای حل این مشکل است.

بابایی با بیان اینکه اهتمام و جدیت مدیران ثبتی در تحلیل گزارش‌های عملکردی و بازدید‌های میدانی در سفر‌های استانی کاملا درخشان و قابل دفاع است افزود: در سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز در سال جاری، چالش صدور اسناد در محله اسلام آباد با ۷ هزار خانه مسکونی فرسوده که در ارتفاعات ساخته شده است مطرح و مقرر شد وضعیت ثبتی آن‌ها ساماندهی و تعیین تکلیف شود که در نگاه اول انجام این کار در کوتاه مدت دور از ذهن بود لکن با تلاش جهادی و بستر‌های ایجاد شده، در آینده نزدیک و قبل از اتمام سال جاری، تمامی ۷ هزار خانه مسکونی “مراد آباد” کرج از سوی ثبت استان البرز سنددار خواهد شد. همچنین در اقدام جهادی دیگری در استان فارس، دستور رئیس قوه قضاییه جهت تثبیت مالکیت‌های شهر ” آباده طشک” با ۲ هزار واحد مسکونی که مقرر شد ظرف مدت دو ماه به سرانجام برسد، با تلاشی شبانه روزی در مدت ۲۰ روز از سوی ثبت استان محقق گردید و تا امروز در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی نیز ۴۰ شهرستان کشور موفق به انجام حدنگاری ۱۰۰ درصدی این اراضی شده اند که این نتایج درخشان مرهون زحمات مدیران و کارکنان این سازمان است.

لزوم تقویت دوره‌های آموزشی و ارزیابی دوره‌ای مدیران کل و معاونین استان‌ها بویژه در استان‌های بزرگ همچون تهران که یک واحد ثبتی آن با یک استان برابری می‌کند و حتی در مواردی وسیع‌تر از حوزه‌های ثبتی استانی است، تدوین نظام پرداخت جدید مدیران با توجه به درجه بندی واحد‌های ثبتی و ایجاد مشوق‌های لازم برای تقویت اقدامات جهادی کارکنان، لزوم افزایش بازرسی‌ها و فعال‌تر شدن دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران جهت صیانت از پرسنل و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و تکمیل ساختار و شاکله جدید سازمان با تحول در ارائه خدمات هوشمند جدید ثبتی در آینده نزدیک، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آن‌ها اشاره کرد.

پردازش حدود یک میلیارد تصویر پرونده‌های املاک سراسر کشور با هوش مصنوعی

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت با تشریح فرآیند راه اندازی سامانه تشخیص نوع اوراق آرشیو الکترونیک پرونده‌های املاک با بهره گیری از روش‌های هوش مصنوعی، از پردازش حدود یک میلیارد تصویر اسکن شده پرونده‌های املاک خبر داد و گفت: برای این کار ۵۰ نوع اصلی اوراق و همچنین ۱۱۰ نوع فرعی اوراق از پرونده‌ها دسته بندی و عملیات اعتبار سنجی فایل ها، انتقال تصاویر و برچسب گذاری آن‌ها به اتمام رسیده و این فرآیند با بهره گیری از هوش مصنوعی در مدت ۸ ماه و با صرف هزینه‌ای به میزان ۳ میلیارد تومان صورت گرفته در حالی اگر این پروژه به صورت داده آمایی دستی پیش می‌رفت به ۷ سال زمان و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

هاشمی با بیان اینکه برای اطمینان از صحت کار، سامانه دیگری جهت نظارت بر نتایج هوش مصنوعی طراحی و اجرا شده است افزود: در این پروژه مشکلات ناشی از دشواری جستجو و تورق تصاویر آرشیوی نیز با طراحی سامانه‌ای مرتفع شده و اوراقی که دارای نقص از لحاظ کیفیت و ناخوانایی بوده شناسایی شد که لازم است طی فرآیندی نسبت به اسکن مجدد این دسته از اوراق اقدام لازم صورت پذیرد.

در این مراسم همچنین ” محمد افخمی” طی حکمی از سوی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران منصوب و معرفی شد. وی پیش از این مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی بوده که چندی پیش به عنوان سرپرست ثبت استان تهران منصوب شده بود.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری ایلنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا