Get News Fast

 

پیش‌بینی تردد روزانه ۳۰۰ کامیون از «پل آستارا چای»

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشورگفت: جاده‌ های دسترسی دو طرف پل آستارا چای به صورت رسمی بازگشایی شد و پیش بینی می شود روزانه ۳۰۰ کامیون تریلی بتواند تردد داشته باشند.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری مهر:

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری مهر، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص افتتاح پل مرزی ایران و آذربایجان، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در دست پیگیری افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این راستا مسیرهای ارتباطی با آنها ایجاد کنیم. ایجاد جاده‌های ارتباطی جدید به سمت این کشورها از طریق ساخت معابر مشترک می‌تواند به افزایش زیر ساخت‌ها و افزایش تبادل اقتصادی کمک کند. توسعه کریدورهای شمالی یکی از موضوعاتی بوده که این وزارتخانه در اولویت کاری خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عنوان کرد: در کریدورها مسیر اصلی به سمت آذربایجان است عملاً آستارا به مرز ما منتهی می‌شود و یکی از پرترددترین وسیله‌های حمل در بین دو کشور است که دروازه‌ی جمهوری اسلامی ایران به سمت قفقاز و کشورهای اروپایی و همچون روسیه است. در منطقه آستارا نیاز به مبادلات اقتصادی داشتیم به همین خاطر نیازمند پل ارتباطی بر روی رودخانه‌ی آستارا چای بودیم که این پل قدمت هشتاد ساله داشت. پل فلزی قدیمی بود که کل تردد باید از روی آن انجام شود. عملاً یکی از گلوگاه‌هایی که باعث کاهش مبادلات می‌شد.

خادمی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که انجام شد و مذاکرات بسیار فشرده‌ای که بین رؤسای کمیسیون مشترک بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تا معابر جدیدی بین دور بتوانیم تعریف کنیم تا در واقع افزایش ظرفیت ترددی از طریق مرزهای کشور داشته باشیم. در گذشته خوشبختانه یکی از معابر ریلی بود که بر روی پلی در رودخانه آستارا چای زده شده که بارانداز ایجاد کرده که ظرفیت آن دو میلیون تن بار بوده که عدد قابل توجهی است. بخش عمده‌ای از این کار انجام شده بر اساس آن محموله‌های باری از کشور مبدا یعنی آذربایجان به کشور مقصد ایران یعنی آستارا خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: ادامه آن پل قدیمی جاده بود که بتوانیم آن را درست کنیم توافقی که انجام شد در کنار مسیر ریلی معبر جدید مشترک جاده‌ای داشته باشیم که خروجی آن افتتاح شد. عرض پل ۳۱ متر با چهار خط ترددی، پیاده رو دو نیم متری، عملیات عمرانی ۱۴۰۱ آغاز و در کمتر از یکسال به پایان رسید. ۲۱ هکتار پایانه در آنجا ساخته شد.

وی گفت: این معبر، پل و جاده‌های دسترسی دو طرف به صورت رسمی بازگشایی شد می‌تواند یک حرکت بزرگ در راستای افزایش مبادلات کالا و تردد مسافری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان باشد. پیش بینی می‌شود روزانه ۳۰۰ کامیون تریلی بتواند از روی این پل تردد داشته باشند.

 

منبع خبرگزاری مهر
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا