پیشبینی 4 ساله برای احداث راهآهن یونسی – گناباد – چابهار
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، گفت: بازه زمانی پیش بینی شده برای این پروژه ۴ سال است که به دلیل تامین اعتبارات با تاخیر روبهرو بود، اما تلاش داریم با کار مضاعف آن را جبران کنیم. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
حافظ ساداتنژاد در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از گناباد، در حاشیه بازدید از قطعه گناباد به یونسی، اظهار داشت: طول این مسیر 1700 کیلومتر است و در حال حاضر قطعه زاهدان به خاش تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد.
وی ادامه داد: قطعه خاش به ایرانشهر یکی از قطعههای سخت این پروژه بود که توسط قرارگاه خاتمالانبیا در حال اجرا است و 57 درصد پیشرفت فیزیکی و 72 درصد پیشرفت زیرسازی دارد.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، عنوان کرد: این پروژه از زاهدان قطعهبندی شده که قطعه 10 آن در نهبدان بوده و از آنجا تا شهر گناباد 23 قطعه دیگر تعریف و قراردادهای آن نیز منعقد شده است.
ساداتنژاد بیان کرد: در این مدت کار تعطیل نبوده و در حال انجام مطالعات بودهایم و با منابعی که برای پروژه دیده شده کار سرعت خواهد گرفت و کل اعتبار در نظر گرفته شده برای آن نیز 1.4 میلیون دلار است.
وی افزود: بازه زمانی پیشبینی شده برای این پروژه 4 سال است که به دلیل تامین اعتبارات با تاخیر روبهرو است که تلاش داریم با کار مضاعف آن را جبران کنیم.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، خاطرنشان کرد: قطعه زابل – نهبندان – بیرجند – گناباد – یونسی در دست اجرا قرار دارد و مسیر ریلی گناباد – یونسی قطعه 23 پروژه راهآهن از کریدور شرق کشور است.
ساداتنژاد با تاکید بر اینکه این پروژه مورد توجه رهبری است، گفت: قطعات مختلف مسیر ریلی شرق کشور از نهبندان تا یونسی پیمانسپاری انجام شده و تجهیز کارگاهها در دست اقدام است.
وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مطالعات پروژه تکمیل شده و پروژه تعطیل نبوده و احداث مسیر ریلی در دست اقدام است و همچنین با پیشنهاد دولت و وزیر راه و شهرسازی منابع مالی این پروژه مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، گفت: قطعه 54 کیلومتری راه آهن یونسی _ گناباد 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع مالی سالهای ابتدای شروع پروژه جوابگوی سرعت و پیشرفت کار راهآهن نبود و با همت دولت و مقام معظم رهبری این پروژه سرعت گرفته است.
ساداتنژاد بیان کرد: بر اساس برنامه این پروژه باید در سال 1404 افتتاح شود، ولی در مسیر اجرا بخشهای سختی مانند قاین به سمت بیرجند را داریم که به دلیل وجود چند کوه و صعبالعبور بودن نیازمند پل و تونل است.
انتهای پیام/282/
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
منبع | خبرگزاری تسنیم |