دستکاری شبکههای اجتماعی مطرح جهان به نفع صهیونیستها
به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی بعد از آتش بس اول در غزه، متوجه شدیم فضای شبکههای اجتماعی تغییر کرده و محتواها به شکل عجیبی در جهت اهداف صهیونیستها در حال توزیع هستند و پس از بررسی یقین پیدا کردیم که در بازه آتش بس، هماهنگی میان صهیونیستها و مدیران پلتفرمهای مشهور جهان انجام شده تا جلوی توزیع محتواهای ضدصهیونیستی گرفته شود. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، سید محمد امین آقامیری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- طی سخنانی در اولین جشنواره بینالمللی رسانه و فضای مجازی سلمان، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حمله تروریستی کرمان، با اشاره به اقدامات رسانهای دشمن در فضای مجازی از روز اجرای این حمله تروریستی، گفت: از روز چهارشنبه عملیاتهای متفاوتی برای اثرگذاری روی افکار عمومی و تخریب اذهان عمومی درباره این حمله تروریستی، توسط دشمن شروع شده که چند مورد از آنها با استفاده از فضای مجازی صورت گرفته است.
وی افزود: دشمن تلاش کرد که با استفاده از فضای مجازی، حمله تروریستی در کرمان را به گردن نظام انداخته و نظام را متهم کند اما با شناخت خوبی که مردم از دشمن داشتند و همچنین حضور به موقع فعالان فضای مجازی در صحنه و تبیین درست ابعاد این جنایت، این عملیات رسانهای خنثی شد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه فرم و محتوا در فعالیت مستمر و اثرگذار در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها از اهمیت فوقالعاده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: فرم و محتوا در دورهای که فضای مجازی اینقدر قدرتمند نبود، فعالیت رسانهای حول محور چاپ روزنامه تعریف میشد و این، دست رسانه را در تدبیر یا تغییر فرم و محتوا باز میگذاشت اما در شرایط فعلی که شبکههای اجتماعی برخط هستند و عملا ثانیهها در ایجاد ارتباط و انتقال پیام تعیین کننده هستند، فرم و محتوا بسیار پراهمیت و تعیینکننده است.
آقامیری با بیان اینکه طراحی سکو برای تولید محتوا یک چالش مهم در فعالیت تاثیرگذار اجتماعی است، گفت: باید نوع تولید محتوا را نسبت به فعالان فضای مجازی دسته بندی کرد چرا که بستر و ذوق فعالیت تولیدکنندههای محتوا و کاربران متفاوت است و این دستهبندی میتواند به ما در جهت تولید بهتر کمک کند.
وی ادامه داد: قطعا یکی از مهمترین عاملهایی که میتواند غنای تولید محتوا را افزایش دهد، توجه به اقتصاد محتوا است؛ این، یکی از موضوعات کاملا جدی در کشور ماست و نمیتوانیم بدون توجه به اقتصاد محتوا، توقع افزایش غنای محتوا داشته باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: شرکتی مثل نتفلیکس که در حوزه فیلم و سریال فعالیت دارد، درآمدش قابل مقایسه با درآمد نفتی برخی کشورها است؛ ما نسبت به محتوای تولید شده توسط این شرکت یا محتوایی که با حمایت این شرکت تولید میشود، انتقاد داریم اما این میزان درآمد، یعنی میتوان محتوایی تولید کرد که درآمدزایی بالایی برای کشور داشته باشد.
آقامیری درباره میزان ترافیک تخصیص یافته برای سکوهای داخلی اظهار کرد: در حال حاضر درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه کشور به پلتفرمهای داخلی اختصاص یافته است، حال اینکه پیش از این، حجم قابل توجهی از ترافیک شبکه کشور به سکوهای خارجی اختصاص مییافت؛ مثلا بهطور میانگین سکوی روبیکا حدود ۲۷ میلیون نفر روزانه واردش شده و از آن استفاده میکنند یا اینکه روزانه حدود ۱۸ میلیون نفر وارد سکوی ایتا شده و از آن استفاده میکنند.
طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی افزود: در اهمیت توجه به فضای مجازی همین بس که اگر فضای مجازی نبود، چه بسا همین جنایتهای صهیونیستها در غزه هم به گوش مردم جهان نمیرسید و امروز روایت دیگری از ماجرای جنگ به گوش مردم دنیا و حتی جهان اسلام میرساندند و اگر صدا به گوش جهانیان رسیده، بخش قابل توجهی از آن حاصل همین استفاده از فضای مجازی است.
انتهای پیام
منبع | خبرگزاری ایسنا |
|