آمادگی صنایع کنسروسازی برای عرضه ارزانتر در میادین میوه و تره بار

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در راستای متعادل سازی قیمت کنسرو ماهی ، صنایع کنسرو سازی آمادگی لازم را دارند که محصولات خود را ۱۵درصد ارزانتر به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار عرضه کنند، گفت: در سایر محصولات کنسروی نیز این آمادگی وجود دارد.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:

به گزارش ایسنا، عباس مختاری در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه با بیان اینکه در تلاشیم تا پایان سال میزان واردات تون ماهیان به ۲۰ هزار تن برسد، گفت: در ۹ ماهه امسال میزان واردات تون ماهیان ۱۴ هزار تن بوده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر واردات ماهی تون  در بحث تخصیص ارز و سقف واردات دچار مشکل شده بود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان در بخش دیگری از صحبت هایش به کاهش صادرات کنسرو ماهی تون اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه امسال ۲۴۱۱ کنسرو ماهی تون به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده  در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات ۲۹۴۳تن به ارزش ۸ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین افزود: واردات ماهی تون در هیچ دوره ای ممنوع یا محدود نبوده و در برخی سالها حتی بیش از ۵۰ هزار تن هم وارد شده است.

مختاری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به آمار فائو گفت: میزان تولید و صید جهانی تون ماهیان ۷.۸ میلیون تن بوده که از بابت مقداری ۷ درصد جهانی و از نظر ارزشی ۸ درصد ارزش صید جهانی را داراست.

وی با بیان اینکه در ایران در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع تون ماهیان صید شده است، گفت:بیش از ۱۳۶ واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۷۸۳میلیون قوطی کنسرو ماهی در سال در کشور داریم‌ و سرانه مصرف کنسرو ماهی در کشور حدود یک کیلوگرم است.

وی همچنین در راستای متعادل سازی قیمت کنسرو ماهی گفت:صنایع کنسرو سازی آمادگی لازم را دارند که محصولات خود را ۱۵درصد ارزانتر به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار عرضه کنند. در سایر محصولات کنسروی نیز این آمادگی وجود دارد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان  در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برگزاری همایش ماهیگیری مسئولانه اهداف این همایش را برشمرد و گفت:ایجاد الگو دائمی و تخصصی به عنوان نقطه تمرکز تون‌ماهیان در غرب آسیا، هم‌افزایی بین سیاست گذاران و بخش خصوصی در حلقه زنجیره تون‌ماهیان، توسعه تجارت و افزایش صادرات، تغییر شیوه قدیمی صید از گوشگیر به صید قلاب، تنوع بخشی در محصولات تون ماهیان، به روز کردن صنایع فرآوری و بهره گیری از فناوری های جدید، دسترسی  و فراهمی به مواد اولیه و پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی  از اهداف آن است.

انتهای پیام

 

منبع خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا