فرار ممنوع| ایستگاه مرگ در جاده یاسوج- بابامیدان+تصاویر و فیلم
نقاط حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد فقط به تنگ کناره یاسوج منتهی نمیشود و اکنون یکی از نقاط حادثه خیز در محور یاسوج بابا میدان حد فاصل پل تنگاری تا دوراهی سپیدار است که در حال کار بر روی این پروژه هستند. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس:
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کوچکترین استانهای کشور به شمار میرود و تردد جادهای در محورهای اصلی و فرعی این استان کمتر از سایر استانهای کشور است اما میزان تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جادهای در کهگیلویه و بویراحمد از نظر میانگین بسیار بیشتر از سایر استانهای با وسعت بیشتر بوده و همین زنگ خطر را برای مسئولان استان به صدا درآورده است.
همین چند وقت پیش بود که به دلیل ساماندهی نکردن یکی از نقاط حادثه خیز استان در ۵ کیلومتری شهر یاسوج تریلری عنان اختیار از دست داد و جان هفت شهروند بیگناه که 4 نفر آنها از یک خانواده بودند را درست روبروی پلیس راه یاسوج- شیراز گرفت.
نقاط حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد فقط به تنگ کناره یاسوج منتهی نمیشود و اکنون یکی از نقاط حادثه خیز در محور یاسوج بابا میدان حد فاصل پل تنگاری تا دوراهی سپیدار است که در حال کار بر روی این پروژه هستند.
چند وقت پیش اهالی دشتروم از خبرنگاران دعوت کردند تا این نقطه حادثه خیز را به مسئولان گوشزد کنند چرا که جاده بسیار خطرناک شده و اگر هرچه زودتر این نقطه خطرناک و خطرآفرین اصلاح نشود شاهد تصادفات منجر به مرگ خواهیم بود.
این در حالی است که تا یکی دو ماه آینده به فصل بهار و مسافرتهای نوروزی نزدیک خواهیم شد و تردد پرشمار خودروها را در این محور شاهد خواهیم بود و در صورت عدم ساماندهی، تصادفات مرگبار بیشتری در این نقطه رخ خواهد داد.
آخرین تصادف در این نقطه و راه فراری که برای رانندگان وجود ندارد
معلوم نیست دستگاه استانی که مسئولیت بهسازی این نقطه را بر عهده دارد چرا هر چه سریعتر این نقطه خطرساز و مرگآفرین را ترمیم نکرد و چرا همه توان خود را بر روی این جاده نمیگذارند در حالی که شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقطه نیز بودهایم.
در همین خصوص به سراغ محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از او در مورد این یک کیلومتر جاده و اینکه چرا هنوز به سرانجام نرسیده سوال کردیم که در پاسخ گفت: اکنون جاده تا سطح روسازی شده و آماده آسفالت است.
کار ناتمام یک جاده به قیمت جان و سلامت مردم تمام میشود
مدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که اگر شما زیرسازی را انجام دادهاید و همه کارها انجام شده پس چرا آسفالت آن صورت نمیگیرد تا شاهد این مشکلات نباشیم اظهار کرد: رطوبت هیچگونه اجازهای به ما برای آسفالت نمیدهد قبلاً هم به دلیل اینکه آسفالت روی رطوبت انجام شده بود آن مشکلات به وجود آمد و جاده از بین رفت اکنون هم اگر ما بخواهیم در رطوبت کار انجام دهیم مثل گذشته خواهد شد بنابراین صبر کردهایم تا اینکه بتوانیم کار خود را با کیفیت انجام دهیم.
وی در ادامه در خصوص اینکه راه فراری برای رانندگان وجود ندارد و اینکه آیا میتوان این کار را به صورت اورژانسی انجام داد یادآور شد: ما نیز به مانند شما و همه مردم نگران وضعیت در این نقطه هستیم اما مگر میشود برای بار دوم کار بیکیفیتی انجام داد تا مردم باز هم نارضایتی پیدا کنند؟ بنابراین صبر کردیم تا اینکه بتوان با کاهش رطوبت کار خود را انجام دهیم.
به گزارش فارس؛ با این توضیحات مدیرکل راه و شهرسازی معلوم است که بخشی از کار از دست راه و شهرسازی خارج بوده و باید خود رانندگان در این یک کیلومتر با احتیاط بیشتری رانندگی کنند هر چند که رانندگان غیر بومی هیچ شناختی از جاده ندارند و نباید هر گونه حادثهای را به پای آنها نوشت.
پایان پیام/
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید.
منبع | خبرگزاری فارس |