Get News Fast

 

توسعه حوزه ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن کشور گفت: توسعه حوزه ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس:

توسعه حوزه ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی جعفری معاون راه‌آهن کشور صبح امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سالانه متاسفانه 17 تا 18 هزار کشته و 200 هزار قطع عضو در جاده‌های سطح کشور ثبت می‌شود اما تعداد کشته‌ها در راه‌آهن در سال به 100 نفر هم نمی‌رسد.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن کشور افزود: آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را داریم و تمام تلاشمان را در راستای توسعه راه‌آهن در کردستان بکار خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: این ظرفیت وجود دارد تا کسانی که تمایل دارند در حوزه بین‌المللی فعالیت داشته باشند برای عقد قرارداد به کشورهای دیگر معرفی ‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، افزود: خط ریلی کردستان دارای اهمیت ویژه است و متصل شدن به این مرز حجم‌ فعالیت‌ها را بیشتر می‌کند.

به گفته وی، از طرفی هم به دلیل شرایط ویژه راه‌آهن اهمیت این منطقه را دوچندان کرده که اقدامات حاصل تلاش همه نیروها در بخش‌های مختلف است.
حیدری بیان کرد: تا پایان امسال ایستگاه مسافرگیری قروه راه‌اندازی می‌شود و در اینصورت تعداد سفرها بیشتر خواهد شد.

وی به محور ریلی تهران ـ همدان ـ سنندج هم گریزی زد و اظهار کرد: محور ریلی تهران ـ همدان ـ سنندج از لحاظ تقسیمات کشوری استان‌های مرکزی، همدان کردستان را زیر پوشش قرار داده است.

به گفته وی، این محور بصورت تک خط طراحی و اجرا شده و از ایستگاه رباط کریم شروع و پس از طی حدود 418 کیلومتر به ایستگاه سنندج ختم می‌شود.

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور افزود: تسهیل دسترسی به یکی از مهمترین مرزهای زمینی رسمی کشور و ارتقاء مبادلات مرزی، قرار گرفتن در کریدور شرقی ـ غربی آسیایی، مهمترین محور ارتباطی شریانی استان کردستان با مرکز کشور و اولین محور ریلی استان از مهمترین مزایای این خط ریلی است.

وی اذعان کرد: سرعت طرح 1600 کیلومتر بر ساعت برای مسافر و 120 کیلومتر بر ساعت برای بار، مسیر تهران ـ همدان بهه طول 268 کیلومتر و مسیر همدان سنندج به طول 150 کیلومتر، عبور از شهرهای رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج، دارا بودن 18 ایستگاه که 11 ایستگاه ان در مسیر تهران ـ همدان و 7 ایستگاه در مسیر همدان سنندج و 2 ایستگاه تشکیلاتی و 16 ایستگاه بین راهی از مشخصات این محور ریلی است.

به گفته معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور، میزان حمل و نقل جاده‌ای محور تهران سنندج در سال گذشته برابر با 300 کیلومتر و در تناژ بیشتر از 10 هزار تن در سال بوده است.

وی عنوان کرد: پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی مصرف سوخت، پرداخت حق حق دسترسی خطوط دوم در پروژه‌های زیرساخت، پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده، تضمین خرید خدمات نیروی کشش و خرید خدمات ماشین‌آلات ریلی مکانیزه از تسهیلات قابل ارائه به توسعه و سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی است.

انتهای پیام/2330/72


در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید.

منبع خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا