Get News Fast

 

برنامه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است و به دنبال واردات اتوبوس هستیم.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

برنامه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیران این سازمان تسهیل در جابه‌جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به‌دنبال تحول‌آفرینی و برداشتن گام‌های بزرگ باشند.

هادیان‌فر گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه‌های مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به‌نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی برای تأمین 2000 دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده‌است.

هادیان‌فر اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کارهای جهادی و بزرگ است و این روحیه خدمت‌رسانی در بدنه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه‌گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری ناوگان، پایانه‌های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل‌گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر 45 کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 1055 مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و 550 مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر 45 کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حالی که تمام خدمات پایانه های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویس‌دهی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، مدیریت پایانه‌ها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.

وی مسئولیت راهداری و نگهداشت شبکه راه‌های کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جاده‌ای را ماموریت‌های اصلی این سازمان برشمرد.

امانی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و کاستی‌های موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و دیگر بخش‌ها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا