مرکز ارائه خدمات انرژیهای تجدیدپذیر راهاندازی شد
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان و تأمینکنندگان کالا و خدمات انرژیهای تجدیدپذیر (ساتکا) گفت: مرکز خدمات انرژیهای تجدیدپذیر این انجمن باهدف تسهیل و تسریع در کار احداث نیروگاههای تجدیدپذیر امروز راهاندازی شد. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:
مرکز ارائه خدمات انرژیهای تجدیدپذیر راهاندازی شد
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، حمیدرضا صالحی، در مراسم افتتاح مرکز خدمات انرژیهای تجدیدپذیر، گفت: مراجعین به مرکز خدمات، صنایع متقاضی احداث نیروگاههای تجدیدپذیر (خورشیدی) و همچنین مشترکان خانگی هستند. همیشه این نیاز احساس میشد که متقاضیان احداث نیروگاههای تجدیدپذیر نیازمند مشاوره حضوری و اختصاصی از طرف بخش خصوصی و نیز ارگانهای مرتبط در یک محل متمرکز هستند.
وی هدف از راهاندازی این مرکز را مشاوره حضوری و تخصصی به متقاضیان احداث نیروگاههای تجدیدپذیر (خورشیدی) دانست و افزود: بدین ترتیب که به متقاضیان از قبل وقتی اختصاص داده میشود، تا در آن زمان مشخص شده در محل حاضر شده و به بخش پنجره واحد ارگانها، بخش ارائه و بخش نمایشگاه دائمی مراجعه کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن ساتکا خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات، بخش پنجره واحد ارگانها وجود دارد. در این بخش نمایندگان ارگانهای مرتبط با نیروگاههای تجدیدپذیر شامل شرکتهای توزیع برق، برق منطقهای، سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری برق ایران (ساتبا)، بورس انرژی، شرکت شهرکهای صنعتی و سایر ارگانها حضور دارند؛ بنابراین مراجعین به مرکز میتوانند پرسشهای خود را با نمایندگان ارگانها در میان بگذارند.
صالحی گفت: همچنین مرکز خدمات دارای بخش نمایشگاه دائم است و در این نمایشگاه، محصولات و تجهیزات نیروگاههای تجدیدپذیر قرار دارد و شرکتهای فعال در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر پاسخگوی سؤالات مراجعین هستند و مشاورههای لازم را به صنایع ارائه میدهند.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات سالنی برای ارائه مطالب به مراجعین وجود دارد. در این بخش قوانین و مقررات، موارد فنی و اقتصادی مرتبط با احداث نیروگاههای تجدیدپذیر به مراجعین توضیح داده میشود.
رئیس هیات مدیره ساتکا گفت: باتوجهبه تصویب قوانینی مانند ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانشبنیان مبنی بر الزام صنایع با دیماند بیشتر از یک مگاوات به تأمین ۱ تا ۵ درصد از برق مصرفی خود از انرژیهای تجدیدپذیر، استقبال صنایع بزرگ برای احداث نیروگاههای تجدیدپذیر زیاد شده است و صنایع سؤالات بسیاری دارند که میباید پاسخ داده شود.
صالحی افزود: ما ضمن برگزاری سری سمینارهایی در استانهای کشور، تصمیم گرفتیم که یک مرکز خدمات نیز راهاندازی شود تا صنایع بتوانند بهصورت حضوری مراجعه و سؤالات خود را در میان بگذراند.
انتهای پیام
منبع | خبرگزاری ایسنا |
|