Get News Fast

 

دانش «ناوگروه ۸۶ ارتش» باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: دانش حکمرانی دریانوردی، دفاعی و امنیتی ناوگروه ۸۶ ارتش به دانشی تبدیل شود که در دانشگاه‌های کشور قابل تدریس باشد.

دانش «ناوگروه ۸۶ ارتش» باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی امروز (یکشنبه) در دومین روز از همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) کار بزرگی بود که دستاوردهای مهمی داشته است.

وی افزود: درخصوص کار بزرگ و عظیم ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، مستند ارزشمندی که به عنوان مستند «فتح آب» تولید شد که روایتی از این سفر هشت ماهه جهادگران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از دستاوردهای مهم ناوگروه ۸۶ دستاورد علمی است؛ در این سفر بزرگ از ظرفیت‌های عظیم ناو بندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی دنا که دارای یک عقبه دانشی است، استفاده شد؛ وقتی می‌گوییم دانش، فقط در ذهن مخاطب نباید علوم مهندسی یا علوم کشتی‌سازی شکل بگیرد، بلکه یک دوره علوم در این دریانوردی و دنیانوردی شکل گرفته است.

خسروپناه دیگر دستاورد ناوگروه ۸۶ را صبر و استقامت دلیرمردان این ناوگروه عنوان کرد و ادامه داد: این دلیرمردان، هشت ماه در این ناوگروه بودند و این سفر دریایی را تحمل کردند؛ مهم‌تر از خود این رزمندگان، باید از خانواده‌های این عزیزان که صبر و استقامت‌شان مضاعف است تشکر کرد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: دستاورد دیگر خودسازی است، در طول این هشت ماه تمام برنامه‌های معنوی و ارتباط با خدا در این سفر همراه این عزیزان بوده است؛ مقام معظم رهبری در نظریه نظام انقلابی فرمودند: «نظریه نظام انقلابی سه رکن دارد؛ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی»؛ این رکن مهم خودسازی در این سفر نمایان بوده است.

خسروپناه، جامعه‌پردازی را از دیگر دستاوردهای ناوگروه ۸۶ دانست و اظهار کرد: الان برخی از نوجوانان ما به دلیل تبلیغات سوء دشمن وقتی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری، پزشکی، پهپاد، پدافند، موشکی، هسته‌ای، نظامی و امنیتی برایشان بیان می‌شود، باورشان نمی‌شود.

وی افزود: وقتی این راهیان پیشرفت را که به همت وزارت علوم شروع شده است و جوانان و نوجوانان این ناوها را می‌بینند، اول سوال می‌کنند که این ناوها واقعی است یا ماکت است و بعد می‌گویند واقعاً این‌ها رو شما ساخته‌اید یا اینکه از کشورهای دیگر خریداری کرده‌اید و بعد زمانی که کارخانجات و تجهیزات ساخت را می‌بینند، باورشان می‌شود.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وقتی باورمند می‌شوند امید پیدا می‌کنند و وقتی امید پیدا کردند در جامعه‌پردازی نقش خواهند داشت، پس ناوگروه ۸۶ دستاورد جامعه‌پردازی هم دارد.

خسروپناه اظهار کرد: این کار بزرگ ناوگروه ۸۶ باید تجربه‌نگاری شود، یعنی با کارکنان ناوگروه ۸۶ و دانشمندانی که در طراحی، تجهیزات و ساخت نقش داشتند مصاحبه شود و دانش حکمرانی دریانوردی، دفاعی و امنیتی ناوگروه ۸۶ به دانشی تبدیل شود که در دانشگاه‌های کشور قابل تدریس باشد.

 

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =

دکمه بازگشت به بالا