Get News Fast

 

پایبندی شرکت‌های انگلیسی به چهار روز کاری در هفته

اکثریت قریب به اتفاق کارمندان شرکت کننده در آزمایش هفته کاری ۴ روزه از این روند راضی هستند و کارمندان هنوز این روند را با رضایت شرکت خود ادامه می‌دهند.

پایبندی شرکت‌های انگلیسی به چهار روز کاری در هفته

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، یک سال پس از پایان بزرگترین آزمایش جهان برای سنجش روزهای کاری چهار روزه، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌هایی که در این آزمایش شرکت کرده‌اند هنوز این روند را برای کارمندان خود مجاز می‌دانند و بیش از نیمی از شرکت‌ها این تغییر را دائمی کرده‌اند.

در این آزمایش کارمندان ۶۱ شرکت انگلیسی، ۸۰ درصد از ساعات کاری معمول خود را در ازای همان حقوق قبلی تمام روز در هفته در طی فقط چهار روز در هفته گذراندند و این آزمایش برای یک دوره شش ماهه بین ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد.

بر اساس گزارشی که یکی از سازمان‌دهندگان این آزمایش منتشر کرده، حداقل ۸۹ درصد از این شرکت‌ها همچنان این سیاست را اجرا می‌کنند و حداقل ۵۱ درصد شرکت‌ها نیز پس از پایان سال ۲۰۲۳ هفته کاری چهار روزه را دائمی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اثرات کاهش ساعات کاری برای کارکنان و شرکت‌های آنها بسیار مفید بوده است.

در پایان کارآزمایی، کارمندان سلامت جسمی و روانی بهتر، تعادل بین کار و زندگی، رضایت کلی از زندگی و فرسودگی شغلی کمتر را گزارش کردند.

مدیران و مدیران اجرایی ۲۸ شرکت نیز موافقت کردند که با توجه به نتایج مثبت این روند را ادامه دهند.

همه َشرکت کنندگان در این تحقیق اعلام کردند که هفته چهار روزه تأثیر مثبتی بر شرکت آنها داشته اس و تقریباً یک سوم گفتند که این سیاست به طور قابل توجهی بازده کاری کارکنان را بهبود بخشیده است و ۸۲٪ اثرات مفیدی را بر رفاه کارکنان گزارش کردند.

تقریباً نیمی از ۶۱ سازمانی که در این آزمایش شرکت کردند در زمینه بازاریابی، تبلیغات، خدمات حرفه‌ای و بخش غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند.بقیه شرکت‌ها نیز شامل طیف وسیعی از صنایع، از جمله ساخت و ساز، تولید، خرده فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، هنر و سرگرمی است.

گروه خبری: 1339

 

© خبرگزاری مهر
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا