Get News Fast

 

آموزش و پرورش باید به سمت آموزش انواع سواد برود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تلفیقِ سواد و مهارت یک اصل است، گفت: آموزش و پرورش باید بر اساس سیاست‌ها و مأموریت‌های ابلاغی نهضت سوادآموزی از پرداختن به سواد خواندن و نوشتن خارج شده و به سمت آموزش انواع سواد برود.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

آموزش و پرورش باید به سمت آموزش انواع سواد برود

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدجمال وزیری ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان که با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان و نمایندگانی از جبهه فرهنگی‌ اجتماعی انقلاب اسلامی، صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی در محل سالن غدیر استانداری، برگزار شد با بیان اینکه تغییر مفهومی باید در سوادآموزی انجام گیرد، اظهار داشت: تلفیق سواد و مهارت یک اصل است و آموزش و پرورش باید بر اساس سیاست‌ها و مأموریت‌های ابلاغی نهضت سوادآموزی از پرداختن به سواد خواندن و نوشتن خارج شده و به سمت آموزش انواع سواد برود.

وی با بیان اینکه اگر به دانش‌آموزان، سواد سلامت و انرژی آموزش دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد، گفت: ایجاد دبیرخانه‌های سواد به ارتقای سواد عموم جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

تدوین اطلس باسوادی استان سمنان با هدف رصد میزان سواد اولیاء

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مفهوم بیانیه حضرت امام(ره) در 7 دی 1358 که در واقع یک سند تحول در حوزه سوادآموزی است، بر سه نکته مهم این بیانیه مبنی بر خیزش سواد خواندن و نوشتن، مدیریت امور روزمره توسط هر فرد و رسیدن به استقلال فرهنگی، تأکید و اظهار کرد: نیاز است تا اطلس باسوادی استان به‌منظور رصد میزان سواد اولیا دانش‌آموزان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی تدوین شود.

وزیری با بیان اینکه باید در حاشیه‌ شهرها و مناطق محروم و کم‌برخوردار، سواد را با مهارت تلفیق کنیم؛ افزود: مانند مراکز یادگیریِ محلی، که در کنار سوادآموزی، مهارت هم به جامعه‌هدف آموزش داده می‌شود. سوادآموزی اختصاص به عامه مردم دارد و هر دستگاهی باید مخاطبان تحت پوشش خود را باسواد کند و در صورت نیاز از ظرفیت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش نیز بهره‌ گیرد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اجرای موفق طرح شهید علی محمودوند ویژه بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی در استان سمنان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در زمینه باسواد کردن جامعه‌ هدف تحت پوشش خود با هم‌کاری ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای شناسایی و معرفی بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند.

سرآمدی استان سمنان در زمینه کم‌ترین بی‌سوادی و سطح باسوادی در کشور

زینب داودی نیز در این نشست با بررسی وضعیت صعودی باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال، نتایج حاصل از بررسی عملکرد حوزه سوادآموزی را موفق ارزیابی و اظهار داشت: آموزش دوره‌های سوادآموزی گروه هدف در راستای راهکارهای سند تحول مبنی بر ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی‌های کیفیت جهانی در چهارچوب معیار اسلامی و معرفی الگوی تعلیم و تربیت ویژه سوادآموزان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی صورت‌ گرفته استان سمنان در زمینه کم‌ترین بی‌سوادی در کشور و هم‌چنین سطح باسوادی در کشور، رتبه اول را کسب کرد و در زمینه ارزیابی عملکرد سال 1401، موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شد.

معاون سوادآموزی استان سمنان چهار طرح مدرسه به مدرسه در راه سواد، پالایش مدرسه‌محور، پالایش محله‌محور و همیار سواد را از برنامه‌های ابتکاری و اجرایی استان برشمرد و با اشاره به مصوبات نشست پیشین خواستار هم‌کاری سایر دستگاه‌های اجرایی شد.

داودی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی ازجمله جبهه فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، استثنایی، صنعت و معدن، اداره کار و رفاه اجتماعی برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی ویژه جامعه‌ هدف و بررسی وضعیت سوادآموزان تحت پوشش و ارائه راهکارهای تشویقی تأکید کرد.

انتهای پیام/361

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا