Get News Fast

 

_تکمیل_ _باند_ _رفت_ _فاز_ _۲_ _آزادراه_ _تهران_ – _شمال_؛ _کاهش_ _زمان_ _سفر_ _و_ _افزایش_ _ایمنی_

تکمیل باند رفت فاز ۲ آزادراه تهران – شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران – شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد. پس از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران شمال در ششم اسفندماه سال ۱۳۹۸، مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که فاز دوم این پروژه را تا پایان سال ۱۳۹۹ یا نهایتا تا پایان دولت دوازدهم یعنی بهار سال ۱۴۰۰ خواهند ساخت، اما این وعده عملی نشد.

در دولت سیزدهم هم البته تکمیل باند رفت منطقه دو آزادراه تهران – شمال، چند بار به زمان دیگری موکول شد؛ ازجمله اینکه وعده داده شده بود تا پایان سال ۱۴۰۱، این آزادراه بازگشایی شود؛ اما در نهایت ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲، باند رفت منطقه دو آزادراه تهران – شمال به‌عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روانسازی ترافیک منطقه و افزایش ایمنی سفر طراحی و اجرا شد.

البته باند برگشت آزادراه هنوز عملیاتی نشده؛ اما مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی -درباره مسیر برگشت فاز دوی آزادراه تهران – شمال وعده داده که مسیر برگشت فاز دوم آزادراه تهران – شمال تا دهه فجر سال آینده افتتاح می‌شود. به گفته او، تکمیل این مسیر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می‌ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود. به گفته محمود ملازینل – مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها – کار مطالعاتی منطقه سوم آزادراه تهران – شمال در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا کنند؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا