روسفیدی شیرازیها در مهماننوازی از مسافران نوروزی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در میزبانی مسافران نوروزی، مهماننوازی را نماد اخلاق مردم این کلانشهر در پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی عنوان کرد. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
روسفیدی شیرازیها در مهماننوازی از مسافران نوروزی
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با بیان اینکه شهرداری شیراز در ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی سال 1403 از تمام توان و امکانات خود استفاده کرد، اظهار کرد: چندین نکته در ارائه خدمات تسهیلات مسافران نوروزی شهرداری شیراز امسال خود را بهخوبی نشان داد که در مرحله نخست در ارتباط با عملکرد شهرداری باید گفت با استفاده از تمام ظرفیتها و امکانات و نیروی انسانی علاوه بر نشان دادن ویژگی مهماننوازی و پذیرایی از مسافران عملکرد مناسب و قابلتقدیری داشت.
سید ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه مهماننوازی نماد اخلاق مردم این شهر در پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است، تصریح کرد: شهرداری شیراز با تلاش شبانهروزی در ایام نوروز و بر اساس اظهارنظر مسافران توانست مهماننوازی کلانشهر را بهخوبی در ارائه خدمات نشان دهد و این مهم جای تقدیر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد هماهنگی در تمام بخشها مختلف شهرداری همانند سنوات قبل اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی متمایز در نوروز سال جاری و ارائه خدمات شهرداری شیراز هماهنگی در دو بخش ارائه خدمات معاون خدمات شهری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بود که با همراهی، هماهنگی و همپوشانی در خدمات سفر عملکرد خوبی را ارائه دادند که این ویژگی مبارک را باید به مدیریت شهری تبریک گفت.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه زیرساختها سالبهسال در این شهر در حال تقویت هستند، افزود: نکته مهمتر اینکه در کنار این موارد امسال شاهد حضور مدیران شهرداری درصحنه خدماترسانی به مسافران بودیم که این حضور صحنه زیبایی از خدمت و مهماننوازی را خلق کرد.
حسینی بیان کرد: نکتهای که نباید از آن غافل شد آمادگی شهرداری شیراز در بارندگی ایام نوروز بود بهطوریکه باوجود 105 میلیمتر بارندگی سیل رخ نداد و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.
زبانزد بودن نظافت شهر موضوع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و ادامه داد: در کنار عملکرد شهرداری شیراز و کارهای فراوان که انجام شد، نظارت عالی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای بر خدمات سفر و حضور، همفکری و همراهی اعضاء شورای شهر در ایام نوروز در کنار مجموعه شهرداری از ویژگی بارز خدمات نوروزی 1403 در مجموعه مدیریت شهری شیراز بود.
سال پیش رو با تمام توان برای ساختن شهری درخور نام شیراز تلاش خواهیم کرد
شهردار شیراز نیز با ابراز خرسندی از تلاش مجموعه شهرداری و همکاری با سایر نهادها و ارگانها برای پشت سر گذاشتن ایام نوروز بهگونهای رضایتبخش و مطلوب، اظهار کرد: شیراز شهر راز و نامی به گستردگی ایران است و همه مدیران و مسئولان فعال در این شهر باید شایسته جایگاه این شهر به ارائه خدمات بپردازیم.
محمدحسن اسدی اظهار کرد: حکایت فعالیتهای ما در شهرداری شیراز همچنان ادامه دارد و سال پیشرو با تمام توان برای ساختن شهری در خور نام شیراز تلاش خواهیم کرد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در ایام نوروز مهمانان، زائران، مسئولان و مسافران شهر شیراز از پاکیزگی و نظافت شهر لذت برده و تمجید کردهاند، تأکید کرد: تشکر واقعی شایسته پاکبانان و سبزبانانی است که با تلاش شبانهروزی خود چهره شهر را اینگونه به مردم تقدیم کردهاند.
شهردار شیراز همچنین تأکید کرد: اگر در ایام نوروز 20 روز را بدون حادثه پشت سر گذاشتهایم و حضور میلیونی زائرها و مهمانها را با سربلندی مدیریت کردیم، دلیلش همدلی میان شهرداران مناطق و همکاری و همراهی همه نیروهای سازمانهای زیرمجموعه بود.
اسدی با اشاره به فعالیتهای معاونت فرهنگی تأکید کرد: در این نوروز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، معاونت فرهنگی فعالیتهای ارزشمندی انجام داد ازجمله طرح افطاری ساده و ایستگاههای سیار و مراسمی که در مساجد و سایر مکانهای مذهبی برگزار شد بسیار تأثیرگذار بود.
وی همچنین مدیریت محور حافظیه و شرایط مساعد ترافیک و پارکینگها را از دیگر نقاط قوت مدیریت شهری در ایام نوروز برشمرد و تأکید کرد: این نتایج حاصل نشد مگر با همکاری همهجانبه شورا و همه نهادها و دستگاهها که هریک به نحو احسن وظایف خود را انجام دادند.
اسدی با بیان اینکه فعالیتهای ما قطعاً بیعیب و نقص نیست، ابراز امیدواری کرد که با تداوم این همکاریها خدمت همهجانبه و خالصانه در شهر راز ادامه داشته باشد.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران و مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز، در این آیین با بیان اینکه مسافران نوروزی با ورود به شهر شیراز احساس رضایتمندی و آرامش خاطر داشتند، گفت: رضایت مسافران نشان شایستگی ستاد خدمات سفر شیراز و توانایی همکاران عزیز ما در ارائه خدمات مناسب به مهمانان نوروزی بود.
مسعود زارعی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد، گفت: تیم شهرداری شیراز در تعطیلات نوروز سال 1403 با استفاده از توان نیروی انسانی در تمام بخشها و استفاده از ظرفیتها مایه سربلندی مردم شیراز شد.
وی بر ضرورت مستندسازی اقدامات و عملکرد شهرداری شیراز تأکید کرد و گفت: در مستند ارائهشده بهخوبی اقدامات مدیریت شهری مخصوصاً در زمان بارندگی و بالا بودن حجم نزولات آسمانی قابلمشاهده است.
اقدام موثر شهرداری شیراز در مدیریت آبهای سطحی در هنگام بارندگی
زارعی با اشاره به مدیریت آبهای سطحی در هنگام بارندگی گفت: فراوانی باران و جاری شدن آب در بستر رودخانهها منجر به آبگرفتگی و سیل در معابر نشد که این مهم به دلیل اقدامات مؤثر شهرداری شیراز در لولهگذاری، جمعآوری و هدایت آبهای سطحی در طول سال گذشته محقق شد.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: این ستاد در کنار ستاد اجرایی با هدف بهبود عملکرد و استفاده از آموزش 54 ناظر از نیروهای مجرب شهرداری و عملکرد آنها در ساعت کاری مشخص و منظم و در برنامه زمانبندی مشخص ایرادات بسیاری را یادآوری کردند، مواردی که با رفع آنها شاهد بهبود عملکرد خدمات ارائهشده در ایام نوروز بودیم.
زارعی یادآور شد: حدود 75 درصد از این ایرادات در کمتر از 2 ساعت برطرف شد که نشان از سرعت و قدرت عمل شهرداری شیراز دارد و این عملکرد در موارد بحرانی بهخوبی میتواند خود را نشان دهد.
به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز؛ حدود 11 درصد ایرادت بعد از زمان مقرر برطرف شد که در مجموعه شهرداری شیراز در برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی به نیازهای در ایام نوروز کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
بهرهبرداری از سامانه 137 با عملکرد جدید و ثبت حدود 10 هزار گزارش مردمی و رسیدگی به حدود 52 درصد از موارد با اولویتبندی خدمات از دیگر دستاوردهای بود که زارعی به آن پرداخت و گفت: در نوروز سال جاری این ایرادات ثبتشده در همان روز مورد بررسی مسئولان قرار میگرفت که بر اساس جمعبندی و نظارت بر اساس حدود 9 آیتم در سطح مناطق بیشترین ایراد تجمعی در دستور کار قرار میگرفت.
وی به نقش نظارتی شورا در عدالت پرداخت نوبتهای نوروزی نیروهای شهرداری اشاره و اظهار کرد: عدالت در پرداختها امسال نسبت به سال گذشته قابلمشاهده بود.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز به نقش این ستاد در همافزایی با سازمانهای خارج از شهرداری برای رفع مشکلات موجود در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: در یکی از موارد با برگزاری جلسات مختلف و دستگاههای متولی هفت پارکینگ متخلف با جریمه مواجه شدند تا از تضییع حقوق شهروندان و مسافران جلوگیری شود.
همکاری در خدماترسانی به مسافرین نوروزی و زائرین سومین حرم اهلبیت (ع)
معاون شهردار شیراز و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز نیز در این مراسم به تلاشهایی اشاره کرد که برای سپری شدن ایام نوروز بهگونهای انجام شد که مقارن ایام سال نو با ماه مبارک رمضان به بهترین نحو در برنامهریزیها نمود یابد.
روحالله خوشبخت با بیان اینکه از اول بهمنماه دستورالعمل راهاندازی ستاد سفر از سوی شهردار شیراز صادر شد، افزود: فعالیتهای این ستاد اول بهمنماه آغاز و دستورالعمل یک مذکور در 44 صفحه با شرح وظایف 11 کمیته و سازمانها و حوزههای مختلف شهرداری به همراه برنامه زمانبندی تهیه و تدوین شد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کمپ اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بینالمللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نورزی در نظر گرفته شد.
خوشبخت افزود: علاوه بر این کمپهای اسکان 19 مورد از سالنها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز و 42 حسینیه نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز بود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه برپایی چادر در سطح شهر شیراز ممنوع است، یادآور شد: دو بوستان نماز و سایه برای مسافرانی که قصد بر پا کردن چادر داشتند در نظر گرفته شد و این هماهنگی سبب شد هیچ مسافری بدون جا و مکان نماند.
معاون شهردار شیراز با اشاره به تقارن و همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: برنامههای متعدد و ارزشمندی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این ایام برگزار شد که طرح افطاری ساده در سطح شهر یکی از این موارد بود.
خوشبخت با بیان اینکه ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از امکانات شهرداری در ایام نوروز نیازمند هماهنگیهای اولیه با سایر بخشها و دستگاهها و سازمانهاست، گفت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور تمامی مدیران شهرداری شیراز بهصورت مستمر انجامشده و همچنین هماهنگیهای لازم با سایر دستگاهها در راستای خدماترسانی به مسافرین نوروزی و زائران سومین حرم اهلبیت (ع) نیز صورت گرفته است.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به فعالیت مجموعههای مختلف شهرداری و سازمانهای زیرمجموعه خدمات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: بهعنوان نمونه سازمان آتشنشانی شیراز با انجام بیش از 800 عملیات همراه شهروندان، مهمانان و زائران نوروزی ایمن و بیخطر را مدیریت کردند.
وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری هفت نفر از مسافران نوروزی را از خطر گازگرفتگی و مرگ نجات دادند، پاکسازی ورودیها و محلههای شهر از سوی پاکبانان، نورپردازی المان سازی و ایجاد فضاهای شهری مناسب، لکهگیری آسفالتها، ایجاد غرفههای تأمین اقلام موردنیاز شهروندان و … را از دیگر اقدامات این ایام عنوان کرد.
خوشبخت، همدلی و همکاری مجموعههای شهرداری شیراز و سایر دستگاهها در مدیریت بارندگی سنگین را حاصل همراهی و همدلی و همکاری همه مجموعهها در شهرداری و همافزایی معاون شهردار شیراز انجام همه این برنامهها وهمچنین مدیریت بارندگی سنگین شیراز را حاصل همراهی و همدلی و همکاری همه مجموعهها در شهرداری و همافزایی با سازمانها و نهادهای دیگر استانی و شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: در ادامه با رفع نواقص احتمالی شاهد بهبود هرچه بیشتر خدماترسانی در شهرداری شیراز باشیم.
انتهای پیام/424/.
در صورت تمایل به مشاهده اخبار استانها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .
© | خبرگزاری تسنیم |