اخذ 66 کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی
رئیس آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: دریافت ۶۶ کد برای مراکز جامع سنجش خراسان رضوی، به کارگیری ۳۴۱ نفر نیروی انسانی، جذب ۴۲ نیروی کاردرمانی و گفتاردرمانی برای اولین بار انجام میشود. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
اخذ 66 کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی
جواد روحانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مشهد گفت: در راستای اجرای مصوبه سی و چهارمین جلسه شورای آموزش وپرورش استثنائی “مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری به “مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی”ارتقایافت و این مراکز علاوه بر سنجش به ارائه خدمات تخصصی آموزشی، توانبخشی و مداخله بهنگام میپردازند.
وی افزود: اخذ 66 کد برای مراکز جامع سنجش، بکارگیری 341 نفر نیروی انسانی، جذب 42نیروی کاردرمانی و گفتاردرمانی برای اولین بار و بعد از دو دهه، برگزاری دورههای تخصصی و تکمیلی ویژه آموزگاران و مدیران مراکز جامع 51434نفرساعت، توانمندسازی معلمین مدارس عادی در راستای طرح شهید همت وطرح مهراد با همکاری معاون آموزش ابتدایی و آموزش 53درصد آموزگاران استان جهت انجام مداخلات سطح یک از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه ملی سنجش بود.
روحانی پوشش نوآموزان پیش دبستانی1و2 (4تا6سال)، بررسی شایستگیهای حرکتی،تمام الکترونیکی شدن خدمات با نوبتگیری والدین در سامانه my.medu.ir ،تجمیع تمام سامانهها در سایت دولت، نوبتگیری بدون ثبت سیدا و لینک شدن سامانه سیدا با سامانه سنجش را از تحولات ایجاد شده در برنامه ملی سنجش عنوان کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: فرایند سنجش از سوم آبان ماه سال 1402 شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون 87725 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتهاند.
روحانی گفت: برای تسریع فرایند سنجش 66 مرکز با بیش از 341 همکار فعال است و 24 مرکز در شهرستان های مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت جام ، قوچان و تایباد در دو نوبت صبح و عصر فعال شده اند تا فرایند سنجش تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.
روحانی افزود: با توجه به اهداف مراکز جامع و اهمیت انجام فرایند سنجش، تشخیص و مداخله به هنگام، نیاز است فضای مناسب برای این مراکز در نظر گرفته شود که با توجه به پهناوری استان، 11 مرکز جامع سنجش دیگر نیز در نواحی محتلف مورد نیاز است.
انتهای پیام/282
© | خبرگزاری تسنیم |