پیشبینی بودجه ۵۹۰۰ میلیاردی برای طرحهای عمرانی راهآهن
در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در بخش بودجههای عمرانی، اعتباری بالغ بر ۵۹۱۹ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان برای شرکت سهامی راهآهن جمهوری اسلامی ایران پیشبینی شده است. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:
پیشبینی بودجه ۵۹۰۰ میلیاردی برای طرحهای عمرانی راهآهن
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری داراییهای سرمایهای، اعتبار طرحهای تملک داراییهای سرمایهای و شرکتها و بانکهای دولتی روز گذشته منتشر شد.
برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیشبینی شده که بودجه عمرانی (تملک داراییهای سرمایهای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده است. در جدول اعتبار طرحهای تملک داراییهای سرمایهای دستگاههای اجرایی لایحه بودجه، اعتباری بالغ بر ۵۹۱۹ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان برای شرکت سهامی راهآهن جمهوری اسلامی ایران پیشبینی شده که بخشی از آنها در زیر آمده است.
راهآهن سریعالسیر تهران – قم – اصفهان از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن شیراز – اصفهان از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن کرمان – زاهدان از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث قطار حومهای تهران – ورامین پیشوا گرمسار از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث قطار حومهای تهران – قم و آنتنی فرودگاه امام خمینی و احداث راهآهن کمربندی قم و انتقال و جمعآوری راهآهن از داخل شهر قم از از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
برقی کردن راهآهن تهران – مشهد از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راهآهن از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۲۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
بهسازی ناوگان راهآهن از سال ۱۳۶۰ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۲ هزار و ۹۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
بهسازی و نوسازی ایستگاههای راهآهن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
بهسازی و نوسازی علائم و ارتباطات از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
احداث راهآهن شملچه – بصره از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و برای کمک به این طرح در بودجه ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای این طرح پیشبینی شده است.
انتهای پیام
© | خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: فائزه طاهری |