فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، گفت: الگوها در فضای حاکم بر آموزش و پرورش تغییر کرده و همه اقدامات باید متناسب با این پارادایم‌ها باشد.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی امروز در مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت که در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه مجموعه الگوها و باورها که پارادایم نامیده می‌شود در هر زمان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: امروز برای انجام هر اقدامی باید پارادایم را بشناسیم و چنانچه اقدامات ما متناسب با این تغییر پارادایم‌ها و مجموعه الگوها نباشد نتیجه ندارد.

وی با بیان اینکه در گذشته فضای حاکم بر آموزش و پرورش فیزیکال بود افزود: این الگوها ناگهان تغییر کرد و اگر بخواهیم آموزش ببینیم و آموزش دهیم باید بدانیم در چه پارادایمی زندگی می‌کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز فناوری همه چیز است گفت: در عصر جدید وضعی با عنوان داده محوری وجود دارد و عصر دیجیتال که ترکیبی از حوزه فیزیکی و الکترونیکی الزاماتی دارد که داده محوری یکی از این الزامات است.

معاون استانداری کرمانشاه بیان کرد: در جنگ روایت‌ها باید بتوانیم داده مناسب را در اختیار مصرف کننده قرار دهیم زیرا جنگ، جنگ داده است و دوره احساس و شهود گذشته است.

وی با بیان اینکه نوآوری در همه ارکان زندگی اصل و همه چیز است گفت: بخشی از راهیان پیشرفت داده محوری است و افراد می‌توانند داده را دریافت کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش در حال تغییر است و چنانچه تصور کنیم با روش‌های سال گذشته می‌توان امسال را پیش برد به طور قطع عقب خواهیم ماند گفت: امروز نمی‌توان به فناوری سال گذشته اعتماد کرد و هر موفقیتی که کشور ما امروز دارد مدیون آموزش و پرورش است.

وی با انتقاد از عدم خودباوری بین جامعه ایرانی به ویژه استان کرمانشاه افزود: ما باید بتوانیم داشته‌های خود را به نمایش بگذاریم و فرزندان ما آن را ببینند و این نگاه برای پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: امروز اتاق فکرها باید روی حوزه‌های کلی فکر کنند و راه را مشخص و ریل گذاری کنند و تمام اقدامات باید متناسب با فضا و محیط زندگی باشد زیرا تجارب گذشته می‌تواند به ما کمک کند اما کافی نیست.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف این طرح باید به دنبال تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان باشیم و دانش‌آموزان یک بعدی هیچوقت موفق نخواهد بود.

وی عنوان کرد: ساحت‌های 6 گانه که در سند تحول تعریف شده باید رشد یابد و برای تربیت دانش‌آموز در ساحت‌های مختلف هیچ راهی جز انسجام، هماهنگی و عدم عملکرد زنجیره‌ای و بخشی‌نگری وجود ندارد و همه ما کارگزار نظام و خادم هستیم و بدون بخشی‌نگری تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های نظام برای تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای ایجاد هماهنگی برای ترتیب دانش‌آموزان جهاد دانشگاهی است گفت: تفاهم‌نامه‌ای با این نهاد انعقاد شده و تمام ساحت‌های سند تحول در این تفاهم نامه قید شده، اما بیشتر روی ساحت علمی و فناوری و ساحت اجتماعی و سیاسی تأکید شده است.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا