Get News Fast

 

خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند

بزرگترین نمایشگاه خودروی چین آینده تمام برقی را به نمایش می‌گذارد و البته برندهای محلی غالب هستند.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:

خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز پنجشنبه (۲۵ آوریل) در پکن آغاز به کار کرده و معروف‌ترین های خودرو، جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشتند که نشان می‌دهد چگونه بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در حال حاضر و بدون توجه به گذشته، در وضعیت کاملاً الکتریکی قرار دارد.

برگزارکنندگان اعلام کردند که خودروسازان قرار است  ۱۱۷ مدل جدید در مقابل ۹۳ مدل سال گذشته را در نمایشگاه شانگهای ارائه کنند، در حالی که در مجموع ۲۷۸ خودروی جدید انرژی نو به نمایش گذاشته خواهند شد که ۷ مورد بیشتر از سال گذشته است.

این نمایشگاه که تا اوایل ماه آینده برگزار می‌شود، در حالی برگزار شده که فروش خودروهای انرژی نو در اوایل آوریل به نقطه عطفی رسید و بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده در چین را تشکیل داد. خودروسازان تلاش می‌کنند با اعلام مدل‌های جدیدتر و ارزان‌تر و تبلیغات، از یک جنگ قیمتی یک ساله که حاشیه سود را کاهش داده  و فروش افزایش یافته است، عقب نمانند.

در نمایشگاه خودروی پکن، بدون شک علاقه‌ای به خودروهای بنزینی نیست. ویلیام لی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت چینی خودروهای برقی نیو به رویترز گفت همه به دنبال جدیدترین فناوری‌ها در هوشمندسازی و خودروهای برقی هستند. اگر به این نمایشگاه سری بزنید دیگر در مورد خودروهای برقی شک نخواهید کرد زیرا این در واقع آینده نیست، بلکه همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

ازدحام جمعیت غرفه‌های تولیدکنندگان چینی مانند بی‌وای‌دی و شرکت تازه وارد در صنعت شیائومی قابل ملاحظه است. لی جون، مدیرعامل شیائومی گفت که تعداد سفارش‌های ثبت‌شده برای سدان SU۷ اسپورت این شرکت به ۷۵ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است.

بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان، برندهای پریمیوم یانگ‌وانگ و دنزا خود را به‌شدت تبلیغ کرد و سعی داشت تصویر خود را به عنوان یک خودروساز ارزان‌قیمت از بین ببرد. همچنین Ocean-M، یک هاچ بک دیفرانسیل عقب اسپرت با قیمت ۲۰ هزار و ۶۹۹ تا ۲۷ هزار و ۵۹۸ دلار آمریکا را اعلام کرد که اولین خودروی تولیدشده بر روی پلت فرم جدید تمام الکتریکی خواهد بود. این خودروی سایز متوسط طبقه متوسط چین را هدف قرار می‌دهد و بسیار کمتر از قیمت خودروهای برقی رایج در آمریکای شمالی و اروپا به فروش می‌رسد.

خودروسازان خارجی که در تلاش برای بازنشانی راهبردهای خود در چین هستند، برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید و تحقیقات محلی اعلام کردند و نیسان موتور و مزدا موتور ژاپن از خودروهای طراحی‌شده برای رانندگان چینی رونمایی کردند.

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز برای اولین‌بار خودروهای موتورهای سنتی را از خط تولید خود کنار گذاشت، در حالی که مرسدس بنز آلمان با نمایش تعداد انگشت شماری از خودروهای برقی جدید، شایعات مبنی بر کنار گذاشتن برقی‌سازی را رد کرد.

تسلا دوباره از نمایشگاه صرف نظر کرد. آخرین شرکت آن در نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بود.

رئیس شرکت خودروسازی گریت وال موتور گفت با ورود صنعت خودروسازی چین به عصر جدیدی از جهانی‌شدن و قدرت رو به رشد برندهای داخلی چینی، حرکت وسایل نقلیه چینی به صحنه جهانی نیز به روند جدیدی تبدیل شده است. سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته طراحی شده داخلی مشابه فناوری خودران تسلا (FSD) نیز توسط چندین خودروساز به‌عنوان نقاط کلیدی فروش به بازار عرضه شد.

بی‌وای‌دی اعلام کرد که در سه ماهه دوم دو مدل  را در بازار انبوه سری Dynasty و Ocean مجهز به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته خود (ADAS) عرضه خواهد کرد، در حالی که اکسپنگ گفت که به طور مداوم نرم‌افزار را با سرعتی فوق‌العاده سریع ارتقا خواهد داد که آن را از رقبا جلوتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی چینی گروه گاک اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۵ مدل‌های پرچمدار مجهز به سیستم پیشرفته همیار راننده(ADAS) هوآوی را روانه بازار خواهد کرد. این یکی از هفت برند خودروساز دولتی است که برای استفاده از فناوری ADAS هوآوی با هوآوی همکاری کردند.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: محبوبه محمدآبادی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا