پایان سرگردانی ایلامیها در پایانه مسافری؛ آیا اتوبوس رسید؟
مشکل کمبود اتوبوس در ایلام، طی سالیان گذشته به یک معضل اساسی این منطقه تبدیل شده بود و مردم انتقادات فراوانی داشتند و علیرغم مطالبهگری رسانهها و مردم، این معضل تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه داشت. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
پایان سرگردانی ایلامیها در پایانه مسافری؛ آیا اتوبوس رسید؟
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، مشکل کمبود اتوبوس در ایلام، طی سالیان گذشته به یک معضل اساسی این منطقه تبدیل شده بود و مردم انتقادات فراوانی داشتند و علیرغم مطالبهگری رسانهها و مردم، این معضل تا پایان سال 1402 ادامه داشت، اما با تدابیر درنظر گرفته شده از سوی مسئولان استان ایلام، این معضل در سال 1403 تا حدودی برطرف شده و رضایت شهروندان ایلامی را به دنبال داشته است.
خبرنگار تسنیم برای بررسی این موضوع به پایانه مسافری ایلام مراجعه کرد و ضمن گفتوگو با مسافران درباره نحوه توزیع بلیت، آخرین وضعیت ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان حمل و نقل رون شهری ایلام را از مسئولان ذیربط پیگیری کرد.
مسافرانی که برای تهیه بلیت به پایانه مراجعه کرده بودند از نحوه و شرایط دریافت بلیت رضایت داشته و تاکید کردند که بدون هیچ معطلی موفق به دریافت بلیط شدهاند و مانند قبل دیگر خبری از معطلی چند ساعته و یا بعضا روزانه در پایانه نیست.
مسافران با تاکید بر اینکه حل این مشکل نباید موقتی باشد از مسئولان مرتبط خواستند با توجه به اینکه ایلام مقصد اکثر مسافران عتبات عالیات است، تدابیری در نظر بگیرند تا در مواقعی که پایانه مرزی مهران با کمبود اتوبوس مواجه است، اتوبوسهای پایانه ایلام به مهران منتقل نشود تا مردم در این پایانه سرگردان شوند و برای مسافرت به دردسر بیفتند.
خبرنگار تسنیم برای پیگیری مطابان مردم با یارولی قادری رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای ایلام گفتوگو کرد و از وی پیگیر آخرین وضعیت اتوبوس در پایانه ایلام شد که وی گفت: با توجه به اینکه در ایلام در تعطیلات و روزهای جمعه و شنبه در صورت لغو شدن پروازها، حجم مسافران بالا میرود، با مشکل کمبود بلیت مواجه میشویم و این در حالی است که در بیشتر این مواقع بلیت بیشتر به صورت حضوری ارائه میشود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره سرگردانی مسافران در پایانه ایلام و گلایه آنها از کمبود اتوبوس تاکید کرد: من از مراجعهکنندگان میخواهم در مواقعی که ازدحام جمعیت وجود دارد، صبر و حوصله داشته باشند و در صورت امکان با توجه به افزایش تقاضا در این روزها، سفرهایشان را به ایام پیک مسافر موکول نکنند تا برای تهیه بلیت با مشکل مواجه نشوند.
قادری با بیان اینکه روزانه 8 تا 10 دستگاه سرویس در پایانه مسافربری ایلام مسافران را جابهجا میکنند، تصریح کرد: در بیشتر مواقع اتوبوسها با صندلی خالی حرکت میکنند بنابراین در حال حاضر مشکلی بابت کمبود اتبوس نداریم و گلایه مردم بیشتر به ایام پیک و شلوغی برمیگردد و در سازمان راهداری تمام تلاشمان را به کار گرفتهایم تا دیگر مردم برای تهیه بلیط معطل نشود.
خبرنگار تسنیم از رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای ایلام پیگیر علت حذف بلیت اینترنتی در ایام تعطیل شد که ولی در پاسخ به این سئوال مدعی شد: از آنجا که در روزهای تعطیل بیشتر بلیتهای اینترنتی توسط زائران رزرو میشد، طی جلسهای با حضور استاندار ایلام برای رفاه حال مردم استان، تهیه بلیت به صورت حضوری مصوب شد.
قادری با بیان اینکه براساس قوانین و مقررات وظیفه تامین اتوبوس برعهده راهداری نیست، افزود: این دستگاه فقط ناظر بر شرکتهای تعاونی و مسافربری است.
.
انتهای پیام/180/
© | خبرگزاری تسنیم |