Get News Fast

شناسایی بیش از 1500 معلم ایثارگر در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از  برگزاری پویش معلم فداکار خبر داد و گفت: در این پویش بیش از یک هزار و ۵۰۰ معلم فداکار توسط خانواده‌ها، دانش‌آموزان و سایر معلمان شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی شدند.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

شناسایی بیش از 1500 معلم ایثارگر در اصفهان

اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در آئین تکریم از 750 معلم نمونه استان اصفهان گفت: سلام بر معلمان گران‌مایه و افسران جبهه تعلیم و تربیت، هویت‌سازان و اثرگذران تربیتی؛ سلام بر 345 معلم شهید استان به همه تاریخ درس انسانیت، عزت، استقلال و غیرت دادند و همواره یادشان با ماست.

وی با فرستادن سلام و درود بر مقام شامخ هزار و 700 شهید دانش‌آموز استان، خاطرنشان کرد: سلام بر دانش‌آموزان شهیدی که در کلاس درس ایثار و شهادت فارغ التحصیل و ماندگار شدند و سلام بر همه شهدا به ویژه 24 هزار شهید معظم استان اصفهان که با فداکاری‌شان باعث شدند که نظام جمهوری اسلامی مقتدر، غیرتمندانه و عزتمند در تاریخ پا برجا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: شهدا توسط معلمانی تربیت یافته بودند که خودشان در مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رشد کرده بودند و ما افتخار می‌کنیم که معلم و پیرو راه پیامبران به ویژه حضرت محمد(ص)هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین افتخارات ما، حرکت در مسیر انبیای الهی است، یادآور شد: در مسیر انبیای الهی بوده به معنای کوشا بودن برای حرکت دانش‌‌آموزان است؛ معلم در دیدگاه اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، مربی است که به آیه شریفه “وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ ” تمسک می‌جوید و تربیت دانش‌آموز برایش در اولویت قرار دارد و رستگاری و رساندن دانش‌آموز به کمال تبدیل به هدف غائی او می‌شود.

روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند

ابراهیمی گفت: همه کسانی که در تاریخ اثرگذار بوده‌اند، خودشان را مدیون معلمی می‌دانند که به تربیت آنها توجه ویژه‌ای کرده است و بنابراین نقش الگویی معلمان از همه نقش‌های آنها بارزتر است.

وی با بیان اینکه شیوه تکریم معلمان در استان اصفهان طی دو سال گذشته تغییر کرده است، افزود: تجلیل و تکریم معلم یک وظیفه همگانی است و تجلیل آموزش و پرورش از معلمان به تنهایی کافی نیست بلکه جامعه باید از معلمان تجلیل به عمل آورند و در این راستا ستاد بزرگداشت مقام معلم به ریاست استاندار (در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران) تشکیل و سال گذشته پویش سپاس از معلم فراگیر شد و همه مسئولان استانی پای کار آمدند و با حضور در مدارس از مقام معلم تجلیل به عمل آورند؛ خوشبختانه این شیوه تبدیل به الگو شد و سایر استان‌های کشور با الگوبرداری از اصفهان این پویش را به اجرا گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت موضوع الگوسازی و شاخص شدن معلمان اثرگذار، گفت: از سال گذشته پویشی تحت عنوان معلم فداکار ایجاد شد که بر اساس آن معلمانی که شاید از نظر بخشنامه‌ایی، در شاخص‌های معلم نمونه نمی‌گنجیدند اما کارهای شاخص، اثرگذار و بسیار مهمی را در کلاس و مدرسه‌ و منطقه زندگی‌شان انجام داده بودند، مورد تکریم قرار گرفتند. به طور مثال معلم عزیزی یک هزار و 540 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند، یا معلم دیگری به کودکان کار آموزش داده و حتی به فکر تامین معیشت آنها است.

وی ادامه داد: ایثارهایی از این دست در وجود معلمان کم نیست و تنها با یک فراخوان بیش از هزار و 500 معلم معرفی شدند؛ مقام معظم رهبری در روز معلم امسال به این موضوع اشاراتی داشتند و خوشبختانه این اقدام از سال گذشته در اصفهان شروع و امسال برای دومین سال برگزار شد. علاوه بر این در مراسم امسال علاوه بر معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای، معلمان نمونه غیردولتی نیز حضور دارند زیرا آنها نیز بخشی از قشر زحمت‌کش فرهنگیان هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: از معلمان نمونه انتظارات بیشتر است و باید در همه ابعاد زندگی از جمله مسائل تربیتی، دینی، اعتقادی، آموزشی، پژوهشی، مطالعه و همه زمینه‌های مورد نیاز یک مربی شاخص بوده و در صف نماز جماعت پیشتاز باشند زیرا در نماز آرامش نهفته شده و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه به مرور کم خواهد شد.

انتهای پیام/170

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا