روش تربیتی معلمها پیامبرگونه و محبتمحور است
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان برای همه گروههای دانشآموزی به میزان یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش میکنند و شیوه تربیتی آنها مثل پیامبران، محبتمحور است. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
روش تربیتی معلمها پیامبرگونه و محبتمحور است
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، الهام یاوری در حاشیه آیین تکریم معلمان استان اصفهان به روایات گوناگون در تجلیل از مقام شامخ معلم اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) میفرمایند ” آنی بعثت معلما” و این حدیث بزرگترین و دقیقترین روایت برای تکریم مقام معلم است و این جمله ماندگار که “معلمی شغل انبیاست” بر اساس آن شکل گرفته و به نظرم هدایت همه انسانها به دست پیامبران و معلمان، مهمترین شباهت آنهاست.
وی افزود: معلمها برای همه انسانهای تاریخ، نسلهای آینده و بچههایی که وارث انسانیت هستند، دل میسوزانند و حتی اگر محدودیتهای اجرایی هم داشته باشند، برای هدایت آنها برنامهریزی میکنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت و شرح شغل معلمان بدون مرز است،گفت: معلمان برای دانشآموزان در همه ساحتها و زمینههای انسانی دل میسوزانند و در طول شبانه روز خودشان را محدود به زمان مشخصی نمیکنند. معلمی مثل پیامبری، ویژه افرادی است که بدون چشمداشت، دغدغه ایثارگرانه دارند و همه داراییشان از سرمایههای انسانی، مادی و معنوی را به پای دیگران میریزند و در این مسیر حتی به دنبال تجلیل شدن نیستند.
وی با بیان اینکه روش تربیتی معلمها همچون پیامبران محبت محور است، افزود: معلمان برای همه گروههای دانشآموزی به یک میزان، یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش میکنند، شباهت دیگر معلمان و پیامبران در این است که تنها به وسیله گفتار تدریس نمیکنند بلکه با نگاه، منش، لبخند و منششان برای دانشآموزان تبدیل به الگو و اسوه زندگی میشوند.
یاوری با تاکید بر اینکه معلمان مثل پیامبران واجبالتکریم هستند، گفت: زمانی که دانشآموزان به قله توانمندی برسند و ظرفیتهای انسانیشان شکوفا شود و موفقیتهای دنیایی و آخرتی را به دست آورند، متوجه خواهند شد که همه این تلاشها مرهون زحمات معلمان است.
وی در بخش پایانی سخنانش به تفاوت بین معلم و پیامبر اشاره کرد و افزود: علم، توانایی و مهارت معلمها خدادادی نیست، اگرچه آنها در کلاس درس موید به تأیید الهی هستند و خداوند به آنها کمک میکند اما یکی از دغدغههای دائمی معلمان باید ارتقای فردی، آموختن بیشتر و رسیدن به دستاوردهای عمیقتر باشد. دانش، معنویت و مهارت معلمی سه گانهای هستند که بدون دغدغهمندی در مورد تکمیل و ارتقای آن، یک معلم، معلم نمونهای نخواهد بود.
انتهای پیام/170
© | خبرگزاری تسنیم |