روش تربیتی معلمها پیامبرگونه و محبتمحور است
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان برای همه گروههای دانشآموزی به میزان یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش میکنند و شیوه تربیتی آنها مثل پیامبران، محبتمحور است. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
روش تربیتی معلمها پیامبرگونه و محبتمحور است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، الهام یاوری در حاشیه آیین تکریم معلمان استان اصفهان به روایات گوناگون در تجلیل از مقام شامخ معلم اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) میفرمایند ” آنی بعثت معلما” و این حدیث بزرگترین و دقیقترین روایت برای تکریم مقام معلم است و این جمله ماندگار که “معلمی شغل انبیاست” بر اساس آن شکل گرفته و به نظرم هدایت همه انسانها به دست پیامبران و معلمان، مهمترین شباهت آنهاست.
وی افزود: معلمها برای همه انسانهای تاریخ، نسلهای آینده و بچههایی که وارث انسانیت هستند، دل میسوزانند و حتی اگر محدودیتهای اجرایی هم داشته باشند، برای هدایت آنها برنامهریزی میکنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت و شرح شغل معلمان بدون مرز است،گفت: معلمان برای دانشآموزان در همه ساحتها و زمینههای انسانی دل میسوزانند و در طول شبانه روز خودشان را محدود به زمان مشخصی نمیکنند. معلمی مثل پیامبری، ویژه افرادی است که بدون چشمداشت، دغدغه ایثارگرانه دارند و همه داراییشان از سرمایههای انسانی، مادی و معنوی را به پای دیگران میریزند و در این مسیر حتی به دنبال تجلیل شدن نیستند.
وی با بیان اینکه روش تربیتی معلمها همچون پیامبران محبت محور است، افزود: معلمان برای همه گروههای دانشآموزی به یک میزان، یکسان و با حداکثر عشق و علاقه تلاش میکنند، شباهت دیگر معلمان و پیامبران در این است که تنها به وسیله گفتار تدریس نمیکنند بلکه با نگاه، منش، لبخند و منششان برای دانشآموزان تبدیل به الگو و اسوه زندگی میشوند.
یاوری با تاکید بر اینکه معلمان مثل پیامبران واجبالتکریم هستند، گفت: زمانی که دانشآموزان به قله توانمندی برسند و ظرفیتهای انسانیشان شکوفا شود و موفقیتهای دنیایی و آخرتی را به دست آورند، متوجه خواهند شد که همه این تلاشها مرهون زحمات معلمان است.
وی در بخش پایانی سخنانش به تفاوت بین معلم و پیامبر اشاره کرد و افزود: علم، توانایی و مهارت معلمها خدادادی نیست، اگرچه آنها در کلاس درس موید به تأیید الهی هستند و خداوند به آنها کمک میکند اما یکی از دغدغههای دائمی معلمان باید ارتقای فردی، آموختن بیشتر و رسیدن به دستاوردهای عمیقتر باشد. دانش، معنویت و مهارت معلمی سه گانهای هستند که بدون دغدغهمندی در مورد تکمیل و ارتقای آن، یک معلم، معلم نمونهای نخواهد بود.
انتهای پیام/170
© | خبرگزاری تسنیم |