بازار اراک باید مرکزی برای حضور گردشگران باشد
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازار اراک به لحاظ پیشینه تاریخی و قدمت باید مرکزی برای حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی شود، اما متأسفانه هماکنون کارکرد بازار تاریخی اراک یک مرکز تجاری درون شهری است. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
بازار اراک باید مرکزی برای حضور گردشگران باشد
محمود مرادینراقی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: هماکنون کارکرد بازار تاریخی اراک یک مرکز تجاری درون شهری است و اگر صبح تا شب در بازار باشید حتی یک گردشگر به ویژه گردشگر خارجی در بازار مشاهده نمیکنید. بنابراین در بازار اراک کت و شلوار، پارچه و لوازم خانگی هم به فروش میرسد در حالیکه بازار اراک به لحاظ پیشینه تاریخی و قدمت بیش از 200 سال؛ باید مرکزی برای حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی شود، اگر گردشگران را در مجموعه بازار وارد کنیم؛ کاسبان بازار هم تغییر کارکرد میدهند و به سمت صنایع دستی و آثار هنری سوق پیدا میکنند.
وی بیان کرد: بازار اراک هم اکنون کارکرد خود را از دست داده است و برای اینکه بازار اراک را احیا کنیم راهی جز معرفی بازار نداریم تا با همین وضعیت گردشگر به بازار ورود پیدا کنند، زمانی که گردشگر وارد بازار اراک شود برای ما ایجاد مسئولیت میکند و قطعاً بنده نخواهم پذیرفت که گردشگری وارد بازار شود اما بازار شکل ظاهری خوبی نداشته و طاق بازار خراب باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: مثل اینکه مهمانی به منزل خود دعوت کرده باشید تا زمانی که مهمان ندارید نامرتب بودن منزل ایرادی ندارد اما به محض ورود مهمان، منزل را تمیز میکنید. بنابراین یکی از اقدامات جدی ما این است که با معرفی مناسب جاذبههای گردشگری هرچند که نواقصی داشته باشند و زیرساخت فراهم نباشد ایرادی ندارد، هرچند این زیرساختها با احساس نیازها ایجاد میشود.
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده میتوان از ظرفیت رسانه، انجمنها و نهاد برای معرفی استان استفاده کنیم، استان مرکزی توانمندیهای بسیار خوبی دارد، به عنوان مثال سریال نون خ بخش زیادی از جاذبههای گردشگری و آیین و رسوم استان کرمانشاه را معرفی کرد و مخاطب زیادی را به خود جذب کرد، در حالیکه از این نوع اقدامات در استان مرکزی انجام نشده است و باید بتوانیم از ظرفیت هنرمندان و رسانهها برای معرفی استان بهرهمند شویم.
مرادینراقی خاطرنشان کرد: لازم است چندین مستند در سال تولید شود و باید همه افراد از خانم خانهدار تا یک استاد دانشگاه را بسیج کنیم که جاذبههای گردشگری استان را معرفی کنند. الان کاربرانی در شبکههای مجازی وجود دارد که به صورت خودجوش در حال معرفی منطقه خود هستند، به عنوان مثال در شهرستان محلات چندین کاربر وجود دارد که در حال معرفی جاذبههای طبیعی، تاریخی و گردشگری محلات هستند.
انتهای پیام/711/
© | خبرگزاری تسنیم |