Get News Fast

 

کودکان بازمانده از تحصیل خراسان جنوبی شناسایی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۲۴۸ معلم در امر شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی در استان خبر داد.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

کودکان بازمانده از تحصیل خراسان جنوبی شناسایی می‌شوند

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد در اولین نشست ستاد امتحانات سوادآموزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال 270 کودک بازمانده از تحصیل توسط این افراد در سطح استان شناسایی شدند و به کلاس‌های درس برگشتند.

وی، از سواد به عنوان اصلی‌ترین شاخص توسعه جوامع یاد کرد و افزود: معلمان، به ویژه آموزش‌دهندگان سوادآموزی منشأ تحول در جامعه و مهمترین عامل رشد و شکوفایی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، هنری و ورزشی  به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر نظارت مستمر امتحانات سوادآموزی تأکید کرد و یادآور شد: در سوادآموزی با توجه به روحیات بزرگسالان و اینکه سوادآموز برای کسب علم و دانش وقت بیشتر گذاشته، قبولی پایان دوره بسیار حائز اهمیت است. برای سنجش معلومات فراگیران وی تکمیل این فرآیند لازم است  یک دوره کارگاه آموزشی برای مسئولان، مراقبین و مصححین حوزه‌های امتحانی قبل از شروع امتحانات برگزار شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه مسابقه حفظ جزء 30 قرآن توسط سوادآموزان در انس سوادآموزان با قرآن و تأثیرپذیری قرآن در زندگی آنان بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: آموزش‌دهندگان دوره‌های سوادآموزی در ابتدای کلاس 10 دقیقه به تلاوتی از آیات قرآن و بیان تفسیر موضوعی این آیات  برای سوادآموزان، اختصاص دهند.

گسترش سواد در تمامی ابعاد، تکلیفی الهی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین در گردهمایی کارشناسان سوادآموزی استان گفت: گسترش سواد در ابعاد متنوع آن تکلیفی الهی است که باید از طریق تغییر نگرش و گذر از تصدی‌گری به تنظیم‌گری اتفاق بیافتد. باید جهشی معنادار در  مأموریت‌ها، راهبردها و راهکارهای سوادآموزی داشته باشیم به‌گونه‌ای که شاهد رشد شاخص‌های به‌روزشده سواد در استان باشیم.

وی با اشاره به برخورد دوگانه جهان غرب به مسئله علم، تکنولوژی، سواد، حقوق بشر و صلح و امنیت با کشورهای جهان سوم به ویژه بلاد اسلامی، عنوان کرد: علم نافع، مقدمه کسب معرفت و فتح قله‌های افتخار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ضرورت فضاسازی برای شتاب بخشی به اجرای طرح‌های سوادآموزی در تمامی شهرستان‌ها  تأکید کرد و گفت: باید با معرفی الگوها و چهره‌های موفق سوادآموزی و تبیین اهمیت سواد، بازماندگان از تحصیل و بی‌سوادان جامعه هدف 10 تا 49 سال را با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، برای شرکت در  دوره‌های سوادآموزی، ترغیب و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه سواد آموزی امری خطیر، حساس، ظریف و سخت است که باید به شکلی هنرمندانه توسط کارشناسان و آموزش‌دهندگان راهبری شود، اذعان کرد: مهمترین رسالت ما به عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت، گسترش سواد، آموزش علوم نافع و ریشه کنی معضل بی سوادی از طریق انسداد مبادی بی‌سوادی است.

موسوی‌نژاد، تعامل سازنده، همفکری و همکاری کارشناسان و آموزش دهندگان را زمینه‌ساز گسترش سواد در تمامی ابعاد دانست و تصریح کرد: فضاسازی مناسب، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه موجود و مدیریت صحیح منابع، از الزامات مهم شتاب بخشی به امر سواد و سوادآموزی در بهارستان علم و ادب به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توانمندسازی و مهارت آموزی سواد آموزان، ارتقای مهارت‌ها شغلی آموزش‌دهندگان و کادر اداری برای آشنایی با شیوه‌های نوین سوادآموزی از برنامه‌های مهم معاونت سوادآموزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 252

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا