Get News Fast

 

ظرفیت‌های‌ هنر و رسانه ایران در جنگ شناختی بازدارنده نیست

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه گفت: ظرفیت‌های‌ کشور در بخش هنر و رسانه بسیار بالا‌ست، اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن روایت اول و برتر‌، بخش‌های هنر و فرهنگ و رسانه ‌و روابط عمومی‌ها، در قبال جنگ شناختی رقبا و دشمنان، بازدارنده نیستند.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

ظرفیت‌های‌ هنر و رسانه ایران در جنگ شناختی بازدارنده نیست

‌به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، اکبر نصراللهی در همایش کشوری استادان هنر‌، فرهنگ و ارتباطات در شیراز با هشدار نسبت به اینکه ‌انبوه مسائل مهم و رهاشده در حوزه هنر و فرهنگ و ارتباطات،  کشور را هر روز با بحران‌های  بیشتری روبه‌رو می‌کند، اظهار داشت: با اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و بازآرایی در نظام هنری، رسانه‌ای، آموزشی و حاکمیتی کشور و  نهضت هنرمند و توانمندسازی در عرصه‌های رسانه‌ای می‌توان مسائل ‌انبوه و حل نشده هنر و رسانه  را حل کرد. 

وی افزود: درک ناکافی از پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی‌، آرایش رسانه‌ای و  تغییر در مدل تولید، توزیع و مصرف اطلاعات  و نوع کنشگری‌، فقدان کنشگری فعال و اتخاذ رویکردهای سنتی و راهبردهای انفعالی و واکنشی، حبس  در نظام آموزشی ده‌ها سال قبل با وجود تغییرات گسترده محیطی، پاسخگو نبودن به مطالبات دانشجویان، مردم و حاکمیت، عرضه دانشجویان فاقد توانمندی در بازار کار، مخاطب‌گریزی، ناتوانایی یا توان کافی در تامین نیازهای مخاطبان‌، اقناع مخاطبان، بازدارندگی‌، مقابله با جریان تحریف و لشکر رسانه‌ای غرب‌، وارونگی افکارعمومی‌، بازی در زمین رسانه‌ای و فرهنگی و هنری معارضان‌، نداشتن روایت اول و برتر در بسیاری از موضوعات مهم و راهبردی‌، غلبه مارپیچ سکوت‌، جریان‌ساز نبودن  از  جمله انبوه مسائل مهم و حل نشده  بخش‌های هنری و رسانه‌ای کشور است که افکار عمومی را آسیب‌پذیر و بی‌پناه کرده است.

این استاد  دانشگاه تصریح کرد: ‌در ‌زمینه‌های موشکی و تجهیزات دفاعی کشور به بازدارندگی رسیده ‌اما در  زمینه‌های رسانه‌ای و ارتباطاتی ‌توفیق نداشته ‌و  رسانه‌ها و هنرمندان هم اغلب ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ نتوانستیم نیروهای توانمند و دارای مهارت‌های کافی رسانه‌های جبهه انقلاب را  برای رقابت با  رسانه‌ای معارض تربیت کنیم!

ظرفیت‌های‌ هنر و رسانه ایران در جنگ شناختی بازدارنده نیست

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های‌ کشور در بخش هنر و رسانه بسیار بالا‌ست اما یا استفاده کافی نمی‌شود ‌و  یا در خدمت منافع ملی و انقلاب اسلامی نیست؛ به دلایل مختلف از جمله نداشتن روایت اول و برتر‌، بخش‌های هنر و فرهنگ و رسانه ‌و روابط عمومی‌ها، در قبال جنگ شناختی رقبا و دشمنان، بازدارنده نیستند.

نویسنده کتاب مدیریت اخبار در رسانه‌های حرفه‌ای تاکید کرد: همه به ویژه ‌قوای مختلف در ایجاد شرایط موجود رسانه‌ای ‌و هنری مقصر‌ند، اما سهم ساختارهای آموزشی و نوع و نحوه تدریس در دانشکده‌ها و گروه‌های هنر‌، رسانه و فرهنگ و ارتباطات هم در ایجاد و استمرار وضع موجود کم نیست‌؛ طرح نو  درباره خودمان نیاز داریم؛ ادامه این وضع کشور را د‌ر محاصره و بحران  بیشتر قرار می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که چه ‌‌کسانی ‌باید ‌کشور ‌را ‌از ‌محاصره تبلیغاتی نجات دهند و مخاطبان راهبردهای “جهاد ـ تبیین”‌، “‌روایت اول” “بازسازی ـ انقلابی‌” و استراتژی‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه فرهنگ و ارتباطات‌، چه کسانی هستند، تاکید کرد‌:  نخبگان  و دانشگاه  باید کشور را از این شرایط نجات دهند.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه اضافه کرد: اهداف، راهبردها، سیاست‌ها در اسناد بالادستی، گفتمان رئیس ‌دانشگاه، گفتمان مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم کاملاً مشخص است و قرار نیست تا سال 1405، مجدد اهدف و راهبرد و سیاست‌ها تغییر داده شود؛ بنابراین بدون درگیر شدن در حاشیه‌ها یا  بازگشت به عقب و توقف  در حاشیه‌ها‌، که اجرای برنامه تحول را «متوقف یا  کند»  می‌کند‌، وظیفه و هنر ما این است که  اهداف‌، راهبردها و سیاست‌های برنامه سند ‌تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی  را بشناسیم و به دیگران بشناسیم، حساس باشیم و حساس بکنیم‌، آگاه باشیم و دیگران را آگاه کنیم و در نهایت  با اجرای دقیق و به موقع آنها با مشارکت استادان و دانشجویان‌، دانشگاه را از بحران پیش‌رو نجات دهیم.

ظرفیت‌های‌ هنر و رسانه ایران در جنگ شناختی بازدارنده نیست

نصراللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌‌ هنر و رسانه در تراز انقلاب و تمدن‌ساز‌، اسلامی‌سازی و تعمیق آموزه‌ها، بومی‌سازی، شناخت مسائل و نیازهای ملی و بین‌المللی، پاسخگو به تحولات ملی و محلی و نقش‌آفرینی در آنها، پاسخگویی به مطالبات رهبری‌، حاکمیت و مردم‌، توانایی شناخت حل مسئله، خروج از حبس در قواعد ساختارها و منابع قدیمی و غربی، ارتقای کیفیت و کارآمدی، ‌توانمندسازی‌، نشاط علمی و معنوی از اهداف مهم مندرج در سند تحول و تعالی است که باید با اتخاذ ‌راهبرد‌هایی  مثل کنشگری فعال، روایت اول  و برتر  به این اهداف رسید.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: صرف بازسازی و تغییر راهبرد و رویکرد به تنهایی کافی نیست، بلکه توجه به عامل «زمان» هم بسیار ضروری است؛ کندی و تأخیر در «شناخت» و «تنظیم و تطبیق» با تحولات محیطی‌، آرایش جدید نظام‌های سیاسی‌، اقتصادی‌، فرهنگی‌، رسانه‌ای برای کشور و جبهه‌ رسانه‌ای انقلاب اسلامی، هنرمندان  و دانشگاهیان  بسیار گران تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا