Get News Fast

 

رفع گره 4 ساله راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر

با پیگیری‌های متعدد پس از ۴سال گره راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر رفع و عملیات اجرایی ایجاد زیرگذر سوسنگرد آغاز شد.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

رفع گره 4 ساله راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، احداث کمربندی شمالی اسلامشهر به‌عنوان یک پروژه فراشهرستانی از سال 99 به همت شهرداری اسلامشهر آغاز شده و تاکنون چندین فاز آن به بهره‌برداری رسیده اما در چندین نقطه با راه‌آهن تعارض داشت اما با تشکیل جلسات متعدد در استانداری و فرمانداری و نیز به واسطه دستور رئیس‌جمهور و مسئولین استانی و برخی نمایندگان مجلس برای رفع این معضل، پس از گذشت 4سال یکی از گره‌های مهم کمربندی شمالی با  راه آهن رفع شد.

اجرای این پروژه عظیم که از بار ترافیکی آیت اله سعیدی خواهد کاست، تاکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه و گویا راه‌آهن اراده‌ای برای رفع این موانع نداشت اما اکنون با اعلام خبری خوش روزنه امید در دل مردم اسلامشهر و شهرهای جنوب غرب تهران برای گشایش در عملیات احداث کمربندی شمالی روشن شد.

داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار داشت: بعد از مدت‌ها پیگیری و همت شهردار و با کمک مسئولین شهرستانی و با تعامل و همکاری اداره کل راه‌آهن و قرارگاه خاتم الانبیاء، یکی از گره‌های مهم کمربندی شمالی با راه‌آهن رفع شده و هم اکنون عملیات اجرایی ایجاد زیرگذر سوسنگرد آغاز شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر نیز ضمن تشکر از تعامل راه‌آهن، بر تداوم این همکاری جهت تکمیل پروژه کمربندی شمالی شهر اسلامشهر تأکید کرد و افزود: پروژه بزرگ کمربندی شمالی در سه نقطه با راه‌آهن تلاقی داشته است که با توافق و حل مشکل دو نقطه از آن عملیات اجرایی احداث زیر گذر سوسنگرد امروز آغاز شد تا شاهد خروج کمربندی شمالی از بن‌بست باشیم.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمربندی شمالی اسلامشهر از تیرماه سال 99 با هدف کاهش بار ترافیکی شهر اسلامشهر و تسهیل در تردد شهروندان، از خیابان سوسنگرد قبل از میدان نماز اسلامشهر آغاز و با احداث و گذشتن از هفت پل و تقاطع غیرهمسطح در نهایت با تقاطع غیرهمسطح شهید حاج محمود شفیعی وارد بلوار شهید برنده سیفی می‌شود.

این در حالی است که کمربندی شمالی در جوار بندر خشک آپرین احداث شده و عملاً در صورت تکمیل بیشتر محل تردد ماشین‌های سنگین این بندر بوده و بهره‌برداری از این کمربندی بیشتر به نفع مدیران راه‌آهن است.

گفتی است شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور مردمی هم در سفر 3 آذرماه 1401 به شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به موضوع تداخلات مترو و راه‌آهن، با بیان اینکه بعضی از دوستان که گزارش می‌دادند به‌گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا این مسئله حل ناشدنی است، اظهار داشت: شاهد حضور چهره‌های جوان با اراده‌ای مثل مدیرعامل راه‌آهن در دولت هستیم که آمده‌اند تا این مشکلات را حل کنند.

3 تن آرد احتکار شده در اسلامشهر کشف و ضبط شد
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در سفر 17 آذرماه سال 1402 خود به اسلامشهر ضمن تعیین زمان یک‌هفته‌ای برای حل مشکل با راه‌آهن و انجام تعهدات راه‌آهن، گفت: شرکت راه‌آهن باید به وظایفش برای همکاری جهت تکمیل کمربندی شمالی شهر عمل کند تا طبق توافق انجام شده قطعه اول و دوم کمربندی به هم متصل شوند و نباید این پروژه‌ها که به کاهش ترافیک کمک می‌کنند معطل بماند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا