Get News Fast

 

اجازه ندادند نظام فکری امام خمینی در کشور پیاده شود

عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز گفت: مخالفان داخلی و دشمنان خارجی اجازه ندادند نظام فکری مدنظر امام خمینی در کشور پیاده شود.

اجازه ندادند نظام فکری امام خمینی در کشور پیاده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امام خمینی می‌خواستند محرومان و مستضعفان توانمند و آقا باشند، فاصله طبقاتی از بین برود و جامعه به تعلیم، تربیت، رشد، مواسات و تزکیه برسد، اما  مخالفان داخلی و دشمنان خارجی اجازه ندادند نظام فکری مدنظر امام خمینی در کشور پیاده شود.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن اندیشه سیاسی امام در این خاطره به خوبی هویداست، گفت: زمانی که نماینده مردم سمنان در مجلس بودم به همراه مرحوم عسگری اولادی به سمنان رفتیم. از او خواستم تا از امام خمینی برای مردم بگوید. او هم گفت که «هیات موتلفه در سال ۱۳۴۳ به دیدار امام در قم رفتند و گفتیم آقا، شنیدیم رژیم قصد دارد شما را محاکمه صحرایی کند. شما چه می‌کنید و ما چه کنیم؟» عسگری اولادی ادامه داد: «امام (ره) فرمود من در این قیام سه هدف دارم. اول قطع استبداد داخلی، دوم قطع استعمار خارجی و سوم زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج). برید خودتان را برای این سه مقصد آماده کنید.»

عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امام بر نابودی استبداد داخلی و جایگزینی جمهوری اسلامی تاکید داشتند که با رای ۹۸.۲ درصدی مردم به «جمهوری اسلامی» این اتفاق افتاد. ایشان همچنین خواستار قطع دست بیگانگان از ایران بودند که به حمدالله این اتفاق هم افتاد. امروز ایران کشوری مستقل، مقتدر، آزاد و آبرومند است و برای مرحله سوم هم دعا می‌کنیم تا ان‌شاءالله ظهور امام عصر (عج) اتفاق بیفتد و این نظام به ظهور امام عصر متصل شود.

اکرمی میزان تحقق اندیشه‌ها و آرمان‌های امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی را با پیاده شدن احکام و دستورات الهی در دوران حیات پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ص) مقایسه کرد و افزود: با بررسی زندگی رسول مکرم اسلام و میزان تحقق کمی و کیفی آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) می‌توان فهمید که امام امت در چه حوزه‌ای از ارکان منظومه فکری و سیاسی‌شان موفق بودند. ما یک آرمان داریم که عبارت است از اعتقاد، عدالت، اخلاق، انصاف، تعلیم و تربیت، رشد، مساوات، مواسات و خدمت به مردم. پیامبر(ص) و ائمه اطهار از مردم می‌خواستند که متصف به این صفات شوند.

وی ادامه داد: اما حقیقت جامعه اسلامی این بود که پیامبر اسلام بعد از ۲۳ سال ابلاغ رسالت، صد در صد موفق به پیاده کردن احکام اسلام و آیات قرآن نشد. بعد از پیامبر(ص) نیز به دلیل اختلاف بین امت اسلام، حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شدند. بعد از این مدت هم ۴ سال و ۹ ماه بر مسلمانان خلافت کردند، اما در مدت خلافت‌شان رنج‌ها و مرات‌های بسیار زیادی از امت دیدند و  برای پیاده کردن کامل احکام و دستورات الهی موفقیت زیادی به دست نیاوردند. همین وضعیت را در زمان ائمه بعد از حضرت علی (ع) نیز شاهد هستیم. خلفای بنی امیه و بنی عباس، نگذاشتند سیره پیامبر خدا و دستورات الهی به دست فرزندان رسول خدا در جامعه پیاده شود.

عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز افزود: در ایران خودمان نیز از این نظر که استبداد داخلی و نظام شاهنشاهی نداشته باشیم و قدرت دست مردم باشد، صد در صد موفق بودیم، اما در قطع دست استعمار خارجی در برخی جاها موفق و برخی جاها تحت فشار بوده‌ایم. نمونه آن تحریم‌های اقتصادی غرب و جنگ ۸ ساله و شیوع طالبان و داعش در منطقه خاورمیانه بود و متاسفانه رگه‌های وابستگی و رسوبات منطقه‌ای و داخلی همچنان وجود دارد. برای ظهور امام زمان (عج) نیز دعا می‌کنیم تا ان‌شاءالله ایشان هر چه زودتر ظهور کنند.

اکرمی یادآور شد: اما اگر اندیشه و آرمان‌های سیاسی و اجتماعی بنیانگذار جمهوری اسلامی آنطور که مدنظر امام بود در کشور پیاده می‌شد، امروز شاهد نزاع، چند دستگی و اختلاف طبقاتی نبودیم. امام خمینی می‌خواستند محرومان و مستضعفان توانمند و آقا باشند، فاصله طبقاتی از بین برود و جامعه به تعلیم، تربیت، رشد، مواسات و تزکیه برسد، اما گروهک‌های تروریستی نظیر فرقان، رهروان فرقان و منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از بهترین شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان را به شهادت رساندند و اجازه ندادند نظام فکری مدنظر امام خمینی در کشور پیاده شود.

وی جنگ ۸ ساله را نیز مزید بر علت دانست و گفت: هنوز هم آثار جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی غرب بر اقتصاد و فرهنگ کشور باقی است و دشمنان نظام و انقلاب با ایجاد موانع داخلی و خارجی نگذاشتند امام و رهبری برای پیاده کردن احکام و دستورات الهی آن طور که باید و شاید موفق شوند.

عضو مجمع جامعه روحانیت مبارز امام امت را احیاگر معیارها و شاخص‌ها دانست و افزود: اگر چه امام امت در هیچ انتخاباتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از فرد یا افراد حمایت نمی‌کردند و با تبیین معیارها و شاخص‌ها کاری می‌کردند تا سطح فکری و سیاسی جامعه ارتقاء یابد اما در معدود موارد  و انگشت‌شماری نیز برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از نزاع و اختلاف، دخالت مصداقی هم داشتند.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: هادی فرهنگ زاد
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا