Get News Fast

 

رایزنی برای انتقال تجربیات تولیدکنندگان کفش ویتنام به هیدج

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به لزوم ایجاد همکاری کشور ویتنام با کفش هیدج در زمینه ارتقای این محصول تأکید کرد و گفت: ارتباط با کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌تواند یک فرصت برای استان زنجان باشد.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:

رایزنی برای انتقال تجربیات تولیدکنندگان کفش ویتنام به هیدج

صمد یوسفی‌اصل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان زنجان که تاکنون مغفول مانده است کفش شهر هیدج شهرستان ابهر است که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد ولی در راستای صادرات کفش هیدج در سالیان گذشته اقدامات کارسازی صورت نگرفته است. البته به طور محدود این محصول به کشورهایی صادر می‌شود کلی کافی نیست و باید بازارهای دیگر را نیز فرا بگیرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهر هیدج منفی است، گفت: کارگاه‌های بزرگ و کوچکی در شهر هیدج وجود دارد که همه آن‌ها در زمینه تولید کفش مشغول هستند. زمانی رشد اقتصادی محقق می‌شود که محصولات کفش هیدج صادر شود و آسیایی شرقی یکی از این اولویت‌هاست.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: کشور ویتنام از پیشتازان صنعت کفش در دنیاست و صادرات زیادی به کشورهای مختلف دنیا دارد. هفته گذشته در سفری که به کشور ویتنام داشتم با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ملاقات داشتم.

وی ادامه داد: در این ملاقات ضمن ارائه ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان، به بحث و بررسی در خصوص شاخص‌های اقتصادی طرفین و امکان‌سنجی تبیین همکاری‌های مشترک و ارائه راهکارهای عملی بر اساس نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها (swot) پرداختم.

یوسفی‌اصل تأکید کرد: فعالیت در بازار این کشور آسیای جنوب شرقی، دروازه‌های ورود به بازارهای پربازده سنگاپور، تایوان و اندونزی را نیز به روی ما خواهد گشود. صنعت کفش می‌تواند سبب پیوندی عمیق بین ویتنام و شهرستان هیدج زنجان و تبیین الگوهای همکاری‌‌های مشترک برای عرضه این محصول در بازارهای جهانی شود، چرا که شهرستان هیدج یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان کفش در ایران محسوب می‌شود و به کشورهایی چون مصر، تونس، آذربایجان، عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز صادر می‌شود.

وی افزود: ترسیم خط همکاری و تولید مدرن و به‌روز کفش، فی‌مابین ویتنام و هیدج نه‌تنها ما را با تقاضای بازارهای جهانی همگام خواهد کرد بلکه فرصت ویژه‌ای را نیز به‌منظور شناخت فرهنگ، ویژگی‌های بازار، روحیات تجار و نحوه تجارت مردمان کشورهای آسیای جنوب شرقی، برای ما ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا